قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت از عزم دولت برای رونق صنعت و حل مشکلات صنایع کوچک و بزرگ خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت : در سه سال گذشته شانزده هزار پرونده بهره برداری صنعتی در کشور صادر شده و تاکنون نیمی از شش هزار واحد صنعتی کوچک مستقر در شهرک های صنعتی کشور که به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود بازگشایی شده است.

رحمانی استان مرکزی را از استان های پیشگام در بررسی و حل مشکلات واحدهای صنعتی دانست و افزود : دولت برای خروج از رکود در بخش صنعت ،کشاورزی، گردشگری و اصناف برنامه های جداگانه ای تدوین کرده است.

استاندار مرکزی هم در این جلسه رونق اقتصادی و شکوفایی استان را منوط به توسعه صنعتی و استفاده از همه ظرفیت های صنعتی استان دانست و گفت : حل مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه های اجرایی به خصوص بانکهاست.

زمانی قمی افزود : برای حل مشکل تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ استان نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی است و بامطرح شدن مشکلات این واحدها در سطح ملی است و با مطرح شدن مشکلات این واحدها در سطح فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی منتظر رفع مشکلات موجود واحدهای صنعتی بزرگ استان هستیم.

وی گفت : تاکنون 109 واحد اقتصادی تسهیلاتی به ارزش هزار و 310 میلیارد ریال دریافت کرده اند و پرداخت تسهیلات به 275 طرح دیگر در دست بررسی است.

دولت امسال برای حل مشکلات اقتصادی و عبور از رکود 160 هزار میلیارد ریال اختصاص داده که سهم واحدهای اقتصادی استان چهار هزار و 300 میلیارد ریال بوده است .

انتهای پیام / ف
 
برچسب ها: اراک ، صنعت ، معدن ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.