نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در صدد از بین بردن وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت‌الله میرزاهادی ملکوتی، در شورای اداری شهرستان سراب گفت: دشمن با انجام کارهایی، در تلاش است تا چهره‌ا‌ی خشن، خون‌ریز، بی‌رحم از دین مقدس اسلام را در جهان نشان دهد، از این رو وظیفه‌ی ماست که در این زمینه وارد عمل شده و چهره‌ی واقعی دین اسلام را معرفی کنیم.

وی ادامه داد:کشورما در يكي از حساس‌ترین مناطق دنیا قرار دارد که از نظر معادن زیرزمینی وسوق الجیشی بسیار حساس است.

آیت الله ملکوتی، با تاکید بر اینکه پررونق‌ترین بازار دنیا در منطقه‌ ما قرار دارد، گفت: قابلیت‌های خاص این منطقه، همواره در طول تاریخ، استکبار جهانی را به انگیزه واداشته تا به فکر تسلط بر این مناطق باشد.

وی، با بیان اینکه اعتقاد، دین و مذهب ما مسلمانان را به هم پیوند داده است، افزود: آن‌چه که مسلمانان را به هم پیوند داده مسئله‌ی نژاد نیست، بلکه اعتقاد، دین و مذهب است که این پیوند را ایجاد کرده و مسلمانان را دلسوز هم قرار داده است.

در ادامه این جلسه ، رئیس سازمان بهزیستی کشوربا بیان اینکه سالانه 25 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شود گفت: در سطح کشور هم اکنون 150 هزار معلول پشت نوبت قرار دارند و طبق برنامه ششم توسعه هر سال باید30 هزار نفر را با توجه به مستندات تحت پوشش قرار دهیم.

انوشیروان محسنی بندپی اظهار کرد: برخی از افراد به دلیل برخورداری از فرصت‌های نابرابر، دچار آسیب می‌شوند و به مسیری سوق پیدا می‌کنند که نیازمند حمایت هستند.

وی افزود: وظیفه ما در جهت اجتماع‌پذیری، توانمندسازی و حمایت از این افراد، ایجاد دستگاه‌هایی است که در جهت کمک به این افراد فعالیت کند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات اقشار آسیب‌پذیر گفت: پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها و آسیب‌ها، استاندارد کردن خدمات در بین جامعه هدف و جامعه محور کردن خدمات از سیاست های پیش روی این سازمان است .

وی با تاکید بر آموزش مهارت های زندگی، فرزند پروری سالم و اصلاح سبک زندگی، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی  5 هزار تیم تخصصی در 5هزار محله در امر آموزش مشغول هستند .

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت :با توجه به اینکه ،اعتیاد مهم ترین آسیب اجتماعی بوده و طلاق و حاشیه نشینی هم در این ردیف قرار دارند ، تلاشمان بر این است که بتوانیم نسبت به پیشگیری ، کنترل و کاهش این آسیب ها اقدامات همه جانبه ای را انجام دهیم.

وی افزود : بسته خدمات سازمان بهزیستی کشور نیز برای پیشگیری ، کنترل و کاهش اعتیاد یک بسته کامل بوده و دررابطه با صدور مجوز برای کمپ های اعتیاد و پروتکل های درمانی در زمینه توانمندسازی افرادی که دچار معضل اعتیاد شدند اعم از اشتغال، مسکن و حرفه آموزی ، کمک های لازم ارائه می شود.

محسنی بندپی، از آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به 12 هزار معتاد در سال گذشته خبر داد و افزود: این آموزش ها با امضای تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور ارائه شد.

وی افزود : همچنین 750 نفر از معتادان بهبود یافته، طی یکسال مشغول کار شده و به 700 نفر هم مسکن واگذار شد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استکبار جهانی تلاش می کند  از طریق، پدافند غیرعامل، نفوذ فرهنگی و اعتیاد به کشور ما ضربه بزندو باید در راستای مقابله با این اقدامات دشمن تلاش کنیم.

دکتر یوسف داودی افزود: سازمان بهزیستی و دیگر نهادها باید تلاش کنند تا جوانان ما به دام اعتیاد نیفتند، چرا که مواد مخدر و بخصوص خانواده‌ی جدید این مواد، تاثیری در مغز می‌گذارند که جدایی از این نوع مواد مخدر را غیرممکن می‌کنند.

وی، با اشاره به انتخاب شدن تبریز به عنوان پایلوت مشاور ژنتیکی قبل از ازدواج، گفت: در این خصوص از سازمان بهزیستی تقاضا داریم که شهرستان سراب را نیز به عنوان پایلوت انتخاب کنند، چرا که مشاور ژنتیکی قبل از ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیرد.

نماینده مردم سراب ،با تاکید بر ارائه‌ی شجره نامه توسط زوجین قبل از ازدواج، افزود: با مشخص شدن میزان ضریب خویشاوندی قبل از ازدواج، می‌توان اقدامات صحیح را انجام داده و از تولد کودکان معلول جلوگیری کنیم.

وی ، با اشاره به قدمت طولانی و فرسوده بودن ساختمان اداره بهزیستی سراب و همچنین آغاز عملیات احداث ساختمان جدید خواستار تخصیص اعتبارات به موقع این طرح و صدور مجوزهای لازم برای ایجاد پایگاه اوژانس اجتماعی در این شهرستان شد .

فرماندار  سراب نیز گفت :این شهرستان از نظر جغرافیایی سومین شهر استان بوده و دارای جمعیتی بیش از 132هزار نفرمی باشد.

داود گرشاسبی با اشاره به اینکه شهرستان سراب ویژگی‌های فرهنگی و تمدنی خاصی دارد، ادامه داد: دراین شهرستان بیش از 70 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده و بیش از 150 اثر ثبت نشده وجود دارد .

وی ،با اشاره به اینکه شهرستان سراب بیش از300هزار هکتار مرتع و بیش از 600 نوع محصول کشاورزی را داراست، افزود: اگر بتوانیم صنایع تبدیلی و تکمیلی را در شهرستان وارد کرده و بهره‌گیری کنیم، توانمندی تولید بیش از دو میلیون کالا را خواهیم داشت.

گرشاسبی با اشاره به اینکه از توانمندی‌های شهرستان کمتر استفاده شده است، گفت: این شهرستان در مسیر استانهای شمالغرب کشور و آسیای میانه قرار گرفته و سالانه  برای بیش از 200 میلیون مسافر سرویس‌دهی می‌کند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات معلولین و سالمندان افزود: در اداره بهزیستی سراب، نیاز به تکمیل نیروی انسانی داریم که اگر مجوزهای مربوطه داده شود در این زمینه نیروی متخصص آماده کار می‌باشد.

گفتنی است رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یکروزه خود به شهرستان سراب از مرکز نگهداری سالمندان معلول سردها بازدید کرد .

همچنین با حضور دکتر محسنی بند پی محل احداث ساختمان جدید بهزیستی شهرستان سراب کلنگ زنی شد .

این ساختمان با اعتبار اولیه 5 میلیارد و 800 میلیون ریال در 3 طبقه و در مدت دوسال احداث خواهد شد .

در ادامه با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور ساختمان جدید مرکزخیریه نگهداری از معلولین ذهنی انصار سراب به بهره برداری رسید .

این ساختمان جهت نگهداری از 100 نفر معلول ذهنی در زمینی به مساحت 920 مترمربع احداث شده است .

این مرکز شامل آسایشگاه معلولین ، فضای اداری ، سالن ملاقات، سردخانه و. آشپزخانه می باشد .

جهت احداث این ساختمان 7 میلیارد ریال توسط خیرین هزینه شده است . 

گفتنی است مرکزخیریه نگهداری از معلولین ذهنی انصار سراب از سال 78 آغاز به کار کرده که هم اکنون در این مرکز 40 معلول ذهنی ، جسمی و حرکتی نگهداری می شود .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار