مشهد؛

ایام محرم و صفر ظرفیتی برای توسعه گردشگری مذهبی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ماه های محرم و صفر فرصتی برای توسعه و تقویت گردشگری مذهبی است.

ایام محرم و صفر ظرفیتی برای توسعه گردشگری مذهبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت افزود: مناسبت ها، آئین ها و مراسم عزاداری و مذهبی در ماه های محرم و صفر به عنوان یکی از جاذبه ها و ظرفیت های غنی برای معرفی به گردشگران می تواند مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در کنار همه جاذبه های گردشگری مذهبی و وجود بارگاه منور رضوی در مشهد الرضا (ع) آئین های مذهبی مانند علم گردانی، نخل گردانی، مراسم حسن، حسین و امثال آن ظرفیت های مطلوب برای معرفی به گردشگران و زائران داخلی و خارجی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: در این راستا راهنمایان گردشگری و راهنمایان تور نقش موثر و مفید در معرفی هرچه بیشتر و بهتر این مناسبت ها و آئین های پر جاذبه دارند.
زارع صفت با بیان اینکه بیش از 330 نفر عضو انجمن راهنمایان گردشگری و تور در این استان هستند گفت: صنعت گردشگری از مهمترین راهکارها برای معرفی فرهنگ و تمدن هر منطقه به گردشگران و مسافران است که باید در این زمینه با قوت بیشتری عمل کنیم.
وی افزود: تمام شهرستانهای خراسان رضوی آئین ها و مراسم خاص و ویژه ای در ایام محرم و صفر دارند که به نوبه خود دارای جاذبه و اهمیت برای گردشگران است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار