تشییع پیکر یک شهید مدافع حرم، شهادت یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس، تشییع پیکر دو مادر شهید، شناسایی و تشییع سه شهید تازه تفحص شده و برگزاری نخستین سالگرد شهادت شهید همدانی از مهمترین رویدادهای خبری همدان در هفته گذشته بود.

رویدادهای همدان در هفته ای که گذشت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مردم مومن و شهید پرور همدان عصر شنبه با پیکر پاک و مطهر شهید 'محمد رضا زارع الوانی' از شهدای مدافع حرم وداع کردند.

مردم دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان با استقبال پرشور از پیکر مطهر شهید مدافع حرم از میدان فرودگاه همدان تا میدان سپاه با سردادن شعار' الله اکبر و لااله الا الله' با شهدای اسلام و امام شهدا تجدید میثاق کردند.

همچنین مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نیز امشب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان و با حضور مردم شهید پرور و بسیجیان برگزار شد.

پیکر مطهر شهید محمدرضا زارع الوانی' روز یکشنبه 11 مهر ماه ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی(ره) بر دستان مردم دارالمومنین همدان تشییع و در گلزار شهدای همدان آرام می گیرد.

همچنین پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدرضا زارع الوانی و شهید رحیم تفریحاتی از جانبازان دوران دفاع مقدس روز یکشنبه بر روی دستان مردم مومن و شهید پرور همدان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز مردم دارالمومنین همدان چشمهایشان را از تمام تعلق های دنیا شسته بودند تا شاید با بر دوش کشیدن پیکر جوانانی از جنس شجاعت و ایستادگی کمی حال و هوای دلشان بهتر شود.

سال هاست که می بینیم هر بار که خبر آمدن شهیدی در شهر می پیچد همه نگاهها به نظاره می ایستد که این بار عزیز کدام مادر شهید بازگشته است.

مردم استان همدان میزبان شهید مدافع حرم محمدرضا زارع الوانی که به تازگی به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهر جانباز دوران دفاع مقدس شهید رحیم تفریحاتی است که پس از تشییع به خاک سپرده شدند.

همچنین پس از سال ها فراغ مادر شهید صوفی و شهیدان مینایی شهدای دوران دفاع مقدس به فرزندان شهیدشان پیوستند.

پیکر مطهر بانو گلزار بختیاری مادر شهید معزز سردار حسن صوفی و بانو منصوره نظریان مادر شهیدان حسن و علی مینایی در میان خیل عظیم مردم مومن و شهید پرور همدان تشییع شدند و در آرامگاه ابدی خود آرمیدند.

شهید حسن صوفی از شهدای استان همدان و از سربازان و شاگردان مکتب امام خمینی(ره) بود که نقش مهمی در فرماندهی نظامی سپاه را عهده داشت.

سردار شهید حسن صوفی در کارنامه فعالیت های خود مسئول پرسنلی سپاه همدان، فرماندهی بسیج همدان و همچنین جانشینی لشکر حضرت حجت (عج) در استان را ثبت کرده است.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: پیکر مطهر سه شهید دوران دفاع مقدس از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهیدان احمد روستائی، قوام کیانی و شهید جمشید طهماسبی اعزامی از استان همدان هستند.

نخستین سالگرد شهادت شهید همدانی در همدان برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهید سرلشگر حسین همدانی با خدمات ارزنده خود پیام رسان انقلاب و عاشورای حسینی به ملت های مسلمان، کشورهای منطقه و شمال آفریقا بود.

سردار غلامعلی ابوحمزه روز پنجشنبه در نخستین سالگرد شهادت شهید همدانی در حسینیه شهر همدان افزود: یادواره شهدا و تمامی برنامه هایی که برای شهیدان برگزار می شود باید به این نکته توجه داشت که شهدا نیازمند این نشستها نیستند بلکه ما نیازمند بهره گیری از مسیر و راه آنها هستیم.

وی تاکید کرد: برگزاری یادوراه و سالگرد برای شهیدان درس عبرتی است برای ما اینگونه مجالس باید ما را به تفکر و تدبر بکشاند.

وی گفت: باید با تفکر دریافت که شهید همدانی در 40 سال خدمت ارزشمند چه اقداماتی انجام داده است که این چنین در قلب انسانها جا گرفته است.

سرلشکر صفوی: آمریکا درپی تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی و تضعیف محور مقاومت است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آمریکایی ها به دنبال تخریب زیرساخت های کشورهای اسلامی و تضعیف محور مقاومت هستند و می خواهند مسلمانان را با پول مسلمانان بکشند.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه در نخستین سالگرد شهادت شهید همدانی در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان افزود: محور مقاومت با همکاری ایران، روسیه ، عراق، سوریه و حزب الله لبنان در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

وی اضافه کرد: هم اینک سه هزار تروریست در شرق حلب حضور دارند که 27 هزار نفر از مردم این منطقه را به گروگان گرفته اند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد منطقه موصل عراق نیز به دست نیروهای مردمی به پیروزی دست یابد.

انتهای پیام/ د



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.