امام حسین برای حراست از دین صحنه عاشورا را خلق کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛موسوی خطیب جمعه رامهرمز گفت: امام حسین (ع) برای حراست از دین صحنه عاشورا را برای تاریخ و جوامع بشری خلق کرد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهرستان افزود: امت رستگار و موفق کسانی هستند که امر به معرف و نهی از منکر را همواره در جامعه داشته باشند و هر زمان که حق‌تعالی به مردم تمکن مرحمت کند نماز را به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی گفت: از نشانه‌های مؤمن این است که آنها خیرخواه و دلسوز دیگران باشند و نیز برای هدایت ارزش قائل شوند.

خطیب جمعه رامهرمز در رابطه با واقعه تاسوعا و عاشورا افزود: امام حسین (ع) به خاطر خدمت به خلق خدا و حفاظت از قانون الهی و اسلام در مقابل دشمن ذلت را نپذیرفت و بر همین اساس فرمود مرگ بهتر از آن است که ذلت را بپذیرم.

وی گفت: امام حسین (ع) فرمود «اگر از نظر مردم شکست در راه هدف و شهادت در راه عقیده ذلت است، این ذلت بر مواخذه شدن در مقابل خداوند سبحان را ترجیح می‌دهم».

موسوی در رابطه با راه‌اندازی موکب در میادین و خیابان‌ها و جاده‌ها افزود: راه‌اندازی این موکب‌ها نشانه علاقه و محبت مردم نسبت به اهل‌بیت است ولی بهتر این است که این شور همراه باشعور و بصیرت باشد و موجبات زحمت مردم را فراهم نکند.

خطیب جمعه رامهرمز گفت: با کمال بی‌شرمی وزیر خارجه آلمان شرط برجام و ارتباط با ایران را به رسمیت شناختن اسرائیل کودک‌کش می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.