واقعه عاشورا بعد از گذشت چندین قرن هنوز در تاریخ ماندگار است و در جامعه های مختلف خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به دسته ی پر شور حسینیه اعظم گفت: نذورات مردم در این دسته باعث شده قربانگاه حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه در جهان اسلام تبدیل شود.

خاتمی با بیان این که قربانگاه دسته حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام است خاطر نشان کرد: صاحبان نذورات قربانی بهتر است از طرح قربانی نیابتی استفاده کرده و ذبح قربانی خود را به مسوولان مشخص شده و خادمین هییت ها بسپارند.

وی ادامه داد:16 مهر ماه سالروز شهادت سردار همدانی است،کسی کهدر مسیر دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه حضور داشته است.

خطیب نماز جمعه ی زنجان اظهار کرد:یاران امام حسین (ع) در زمان حضور در مکه زیاد بودند اما بعد از استشمام بوی جنگ و مرگ کم کم امام را تنها گذاشتند.

امام جمعه ی زنجان تصریح کرد:دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجتد تفرقه در بین مسلمانان بوده اند و این ما هستیم که باید با تقویت نقاط مشترک بین خودمان باید مانع هداف آن ها باشیم.

نماینده ی ولی فقیه در زنجان با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی در ایران بیان کرد: مباران شیمایی سومار در ۱۶ مهرماه سندی دیگر از جنایات رژیم بعث عراق بود ولی این جنایت نیز همانند سایر جنایات صدام در سکوت مدعیان حمایت از حقوق بشر مورد بی توجهی جهانیان قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.