امام جمعه ابهر گفت: یکی از سنت‌های توصیه شده احیای شعائر دینی بوده و بزرگداشت دهه محرم و امثال آن از ایام‌الله است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام رحیمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن پیام مهم عاشورا افزود: اگر مسیر عزاداری‌ها و سوگواری‌ها به سمتی که معصومان خواسته بودند، هدایت می‌شد. پس از گذشت این همه ایام از انقلاب با شکوه اسلامی، شاهد این همه مظاهر زشت و تأسف بر انگیز فساد، فقر، تبعیض و عقب ماندگی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) دارای مراتبی است و یکی از مراتب بسیار خوبش این بوده که عزاداری در این مرتبه وسیله‌ای برای احیاء و حفظ ارزش‌های مقدس است که اهل بیت(ع) به خاطر آنها به شهادت رسیدند، ادامه داد: در این مرتبه معیار بهترین مجلس، دیگر میزان گریه و ناله، تعداد جمعیت و شام و ناهار آنها، طول دسته عزاداری، ساختمان و محل عزاداری، امکانات و وسایل، شهرت مداحان و سخنرانان نیست، بلکه معیار بهترین مجلس، میزان شناخت و سنخیتی است که در مجلس نصیب عزادار می‌شود.

امام جمعه ابهر با اشاره به آغاز سرشماری و توصیه به همکاری مردم با مأموران سرشماری تصریح کرد: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در اداره هر چه بهتر امور کشور بسیار تاثیر گذار است.

رحیمی به هفته ناجا اشاره کرد و بیان کرد: مسأله اهمیت امنیت آن قدر مهم و روشن و بدیهی است که گاها انسان از آن غافل می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت مرهون و مدیون نهادهای امنیتی کشور است، که یکی از مهم‌ترین آنها نیروی انتظامی بوده؛ لذا تحکیم و استواری امنیت ملی، به تقویت نیروی انتظامی وابسته است، گفت: هر گونه تضعیفی که متوجه نیروی انتظامی بشود بر امنیت ملی تأثیر سوء می‌گذارد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.