نماینده عراقی: حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای عشایر «جنایتی عمدی» است

یکی از نمایندگان مجلس عراق کشتار نیروهای داوطلب عشایر این کشور در حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی را جنایتی عمدی توصیف کرد.

نماینده عراقی: حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای عشایر «جنایتی عمدی» استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، «فردوس العوادی،» نماینده ائتلاف دولت قانون درمجلس عراق، پنج‌شنبه، دربیانیه‌ای اعلام کرد حمله جنگنده های آمریکایی به نیروهای داوطلب عشایر «جنایتی عمدی» است. وی افزود ائتلاف آمریکایی گاهی به نیروهای داوطلب عشایر و گاهی به نیروهای ارتش یا پلیس فدرال حمله می‌کند. نیروهای تحت رهبری آمریکا همچنین، گاهی به داعش کمک هوای  و پس ازآن ادعا می کنند اشتباه رخ داده است.

وی از دولت عراق خواست تحقیقات گسترده را در زمینه حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای داوطلب عشایر انجام دهد. وی در ادامه افزود: «این اشتباه‌های عمدی با ادعاهای آمریکا مبنی براینکه جنگنده های این کشور با کمک تکنولوژی پیشرفته با دقت اهداف نظامی را هدف قرار می دهند، تناقض دارد.» 

العوادی همچنین اقدامات و حملات نیروهای آمریکایی و هم پیمانانش به مردم عراق را محکوم کرد و از دولت بغداد خواست با تحقیق درباره این تجاوزها، آن‌ها را در سازمان های مسئول سلامت کشورهای مستقل در شورای امنیت ثبت و به طور رسمی این حملات را محکوم کند.

«مزاحم الحویت،» سخنگوی عشایر عربی در استان نینوا، چهارشنبه، از کشته و زخمی شدن 26 نفر از نیروهای داوطلب عشایر درحمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به منطقه القیاره درجنوب این استان خبر داد و خواستار تحقیق فوری در این زمینه شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۵
دولت آمریکا باید ضمن غذرخواهی هزینه کشتار نیروهای عراقی را پرداخت کند .
آخرین اخبار