آغاز عملیات آزادسازی جزیره دولاب در استان انبار عراق

نیروهای ارتش عراق با همکاری عشایر، عملیات آزادسازی جزیره دولاب را در استان انبار آغاز کردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، به گزارش یک منبع عالی رتبه در لشکر هفتم ارتش عراق در استان انبار، نیروهای ارتش با همکاری نیروهایی از عشایر، عملیات آزادسازی جزیره دولاب در غرب استان انبار را آغاز کردند.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی جزیره دولاب در شمال غرب شهر هیت و در 70 کیلومتری غرب رمادی را امروز (چهارشنبه) آغاز کردند.

به گفته این منبع، عملیات از دو محور و با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق و پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی آغاز شده است. این منبع افزود: تاکنون مقاومتی از سوی تروریست‌های داعش در این جزیره دیده نشده است.

تروریست‌های داعش از نیمه سال 2014 بر جزیره دولاب مسلط شده‌اند و این مکان را عرصه‌ای برای اجرای عملیات‌های تروریستی علیه غیرنظامیان و دستگاه‌های امنیتی عراق قرار داده بودند.

اسماعیل محلاوی، فرمانده عملیات استان انبار، نیز از پیشروی نیروهای عملیات این استان و عشایر در آزادسازی جزیره رمادی از چنگ تروریست‌های داعش خبر داد.

وی گفت: لشکر دهم ارتش به همراه مبارزانی از عشایر صبح امروز (چهارشنبه) به سوی جزیره رمادی در شمال شهر رمادی حرکت کردند.

جنگنده‌های ارتش عراق تاکنون توانسته است 4 مقر متعلق به تروریست‌های داعش در جزیره رمادی را هدف قرار دهند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

نیروهای عراقی برای نهمین روز عملیات آزادسازی جزیره رمادی را ادامه می‌دهند. این نیروها از حمایت نیروی هوایی و ائتلاف بین‌المللی نیز برخوردار هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار