مدیر اجرایی نمایشگاه پوستر صلح در این نمایشگاه که در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شده، خطاب به طراحان ایرانی و به خصوص اصفهانی گفت که در طراحی با حداقل ابزارها، حرف خود را بزنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، تورج صابریوند پیرامون برگزاری نمایشگاه "پوستر صلح" افزود: در این نمایشگاه 20 اثر در قالب پوستر با موضوع صلح وجود دارد که متعلق به 14 طراح جهانی از کشورهای مختلف چون کره، چین، آفریقا، آمریکا و غیره است همچنین یک طرح از خانم اسحاقی از ایران نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه پوسترهایی که برای این نمایشگاه از آنها استفاده شده عموماً دو سال پیش در روزنامه شهروند توسط ایشان در قالب یادداشت معرفی شدند، ادامه داد: ویژگی مشترک تمام این پوسترها موضوع آنهاست که به جنگ و صلح پرداخته همچنین سادگی پوسترها و مینیمال بودن آنها نیز قابل توجه بوده است.
مدیر اجرایی این نمایشگاه پیرامون یادداشت‌های معرفی کننده پوسترها تصریح کرد: در یادداشت‌ها به این خاطر که با مخاطب عام سر و کار داشتم، با روایت خاطره‌ای از کودکی که مربوط به دوران جنگ است، سخن را آغاز می‌کردم. سپس به پوستر و معنا و مفهومی که در آن نهفته شده اشاره می‌کردم تا ارتباط جنگ با خاطره گفته نیز عیان شود، در اصل پوسترها را نقد محتوایی می‌کردم.
صابریوند گفت: اکثر پوسترها حتی به صورت سیاه و سفید طراحی شده و آنهایی که رنگی است نیز از حداقل رنگ‌ها استفاده شده تا از مینیمال بودن خود دور نشوند به همین خاطر طرح‌های ایرانی در بین آثار کمتر به چشم می‌آید.
مدیر اجرایی نمایشگاه پوستر صلح در ارتباط با سبک مینیمال در آثار ارائه شده، ابیان کرد: در این سبک طراحان با استفاده از حداقل ابزارهای تصویری و رنگی پیام خود را منتقل می‌کنند و هیچ تزیین یا رکن اضافی در آنها وجود ندارد که نیاز به حذف داشته باشد و المان‌های بصری آنها کافی بوده و قابل حذف مجدد نیست.
وی مهمترین ویژگی این نمایشگاه را الگویی برای طراحان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خطاب به طراحان ایرانی و به خصوص اصفهانی گفته می‌شود که در طراحی با حداقل ابزارها حرف بزنند؛ همچنین آنها را مانند یک مولف در ارتباط با موضوع جنگ و صلح دانسته و همگان را به تامل مجبور می‌کند.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.