نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌های کشور گفت: به علت کمبود آب، زاینده‌رود چند سالی است که به مُرده رود تبدیل شده و کمبود آب مشکلاتی را برای کشاورزان و شهرک‌های اقماری شهر اصفهان ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین میرزائیان در نطق قبل از دستور سی و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها افزود: استان اصفهان اگر چه به عنوان پایتخت فرهنگی و تمدن ایران اسلامی نامگذاری شده و به عنوان پایتخت میراث فرهنگی و هنر و صنعت یاد می‌شود اما این استان پهناور که بیش از 23 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده با مشکلاتی مواجه است که دولتمردان باید برای رفع آن ها چاره اندیشی کنند.
وی گفت: آلودگی هوا، وجود پالایشگاه، صنایع فولاد، ذوب‌آهن، کارخانه های سیمان و قطب‌های صنعتی در نزدیکی شهر اصفهان و شهرستان‌های اقماری واقع شده‌اند که خطر آلودگی هوا مردم اصفهان را تهدید می‌کند.
میرزائیان افزود: مشکلات کم‌آبی استان اصفهان و سوء مدیریت مسئولین آب کشور در آینده نزدیک بسیار خطرآفرین خواهد شد که لازم است وزارت نیرو با همکاری شورای عالی آب کشور این معضل اساسی را مدیریت کند.
نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌های کشور گفت: در حال حاضر چند سالی است زاینده‌رود تبدیل به مُرده رود شده و علاوه بر خسارات به کشاورزان حاشیه رودخانه و شرق اصفهان باعث قطعی آب شرب شهرک‌های اقماری شهر اصفهان شده است.
میرزائیان افزود: شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران قریب به یک سال است دچار بحران آب بوده و حتی بعضی از شهرها روزانه 5 ساعت قطعی آب دارند که لازم است مسئولان وزارت نیرو چاره‌اندیشی کنند.
وی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: شهر بادره یک قطب کشاورزی قوی کشور است که با دارا بودن 1500 هکتار انار یکی از 5 رقم انار ثبت شده کشور است و سالانه بیش از 50 هزار تن انار به سراسر کشور و حتی به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌کند ولی به خاطر نبود امکانات سردخانه و صنایع تبدیلی و عدم حمایت دولت انار با قیمت کیلویی 850 تومان از کشاورزان از سوی دلالان خریداری می شودکه این موضوع مصیبت بزرگی برای کشاورزان منطقه است.
میرزاییان خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در شهر بادره تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط خیرین منطقه ساخته شده اما متاسفانه هیچگونه مساعدتی برای تجهیزات این بیمارستان صورت نگرفته و مردم این دیار به شهر اصفهان و کاشان عزیمت می‌کنند. این در حالی است که این شهر سالانه بیش از 4 میلیون زائر و گردشگر برای زیارت امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد دارد.
وی خطاب به وزیر مسکن، راه و شهرسازی گفت: از وزیر مسکن به شدت گلایه داریم که قریب به 8 ماه است حدود 20 کیلومتر جاده بادره کاشان تکمیل شده ولی متاسفانه افتتاح نمی‌کند.



انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، مشکلات ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار