مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان با تایید عملکرد آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب هرمزگان سلامت و کیفیت آب شرب بندرعباس را تایید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امین قصمی گفت: کارشناسان متخصص در بخش های مختلف میکروبیولوژی، بیولوژی و فیزیکی و شیمیایی این آزمایشگاه ، کیفیت و اطمینان سلامت آب را به طور مستمر و دقیق رصد می کنند. 

وی با تاکید بر بخش اختصاص بیشتر هزینه ها به اطمینان از سلامت آب شرب گفت: تیم کارشناسی به طور روزانه از هزار و 800 کیلومتر شبکه توزیع و درب منازل مشترکان با نمونه گیری سلامت آب شرب را رصد می کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: اکنون ۴۹۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر بندرعباس بویژه در غرب و شمال غرب و بخش صنایع با کمبود آب مواجهه هستیم.

قصمی با تاکید بر پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد طرح آبشیرین کن ۱۰۰هزار متر مکعبی بندرعباس به عنوان منبع آبی جایگزین شهر گفت: مجموع سرمایه گذاری این طرح ۲۴۰ میلیون دلار است که در صورت تامین ۱۵۰ میلیون دلار مبلغ مصوب از طریق صندوق توسعه ملی، ۸۰-۷۰ درصد این پروژه تامین مالی خواهد شد.

وی گفت: در صورت تامین مالی، با تحویل پکیج آب شیرین کن از کشور اتریش بخشی از مرحله اول این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان شهریور سال آینده وارد مدار می شود.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.