اولین نمایشگاه عکس با موضوع محرم و عزاداری امام حسین(ع) در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

علی رضا شکاری، عکاس مطبوعاتی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس «ایران در محرم» گفت: نمایشگاه «ایران در محرم» حاصل چند ساله جمع آوری من است. بخش عمده‌ای از عکس‌ها از شهرهای تهران، اصفهان و خرمشهر در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود که به صورت غیر مستقیم به موضوع عزاداری محرم اشاره دارد.

وی ادامه داد: ساخت ضریح اباعبدالله (ع)، مشایعت آن در جاده شلمچه و قلمزنی او در اصفهان از جمله موضوعات عکس‌های این نمایشگاه است. تعزیه و نوع عزاداری مردم خرمشهر از دیگر مواردی است که در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود. مردم خرمشهر با وجود آثاری که هنوز از جنگ در شهرشان وجود دارد، عزاداری محرم را به نحو احسن انجام می‌دهند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قصد برگزاری چنین نمایشگاهی را نداشته‌ام ولی به لطف صاحب عکس‌ها و فضایی که خانه هنرمندان در اختیارم قرار داده است باعث شد این عکس‌ها روی دیوار بروند و دیده شوند.

شکاری در پایان افزود: این نمایشگاه با 30 قطعه عکس با نام «ماه تابان» در نگارخانه «استاد میرمیران» خانه هنرمندان از 15 تا 19 مهرماه 1395 از ساعت 16 تا 20 با حضور جمعی از انجمن عکاسان مطبوعاتی و روابط عمومی مجلس برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار