استاد و مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان به عنوان مدیر اجرایی بنیاد علمی اکو (ECO-SF) معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنیاد علمی اکو یکی از نهادهای تخصصص سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) است که حدود 6 سال پیش در اسلام آباد پایه گذاری شد.
تربیت نیروهای متخصص و ماهر، ارتقای سطح علمی موسسه های تحقیقاتی، ارزیابی مسائل مربوط به فناوری، چگونگی انتقال فناوری مدرن و مبادله اطلاعات علمی که می تواند سهم عمده ای در ارتقای روابط میان کشورهای عضو از جمله در زمینه های علوم و فناوری داشته باشد از جمله اهداف و ظایف بنیاد علمی اکو است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان اعلام کرد: دکتر سید کمیل طیبی, عضو هیات علمی این دانشگاه در سومین نشست هیات امنای بنیاد علمی اکو که در پاکستان برگزار شد به عنوان مدیر اجرایی این بنیاد به مدت چهار سال انتخاب و معرفی شد.
بر این اساس، با انتخاب وی، کشورمان صاحب این مسئولیت در بنیاد علمی بسازمان همکاری­های اقتصادی اکو خواهد شد.
همچنین در این نشست به پیشنهاد دانشگاه اصفهان مقرر شد جلسه بعدی هیات امنا و کمیته اجرایی بنیاد علمی اکو در این دانشگاه برگزار شود که تاریخ آن اعلام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، پیشنهاد ایران مبنی بر پرداخت حق عضویت از طریق پوشش و تأمین منابع مالی همایش­ ها، کارگاه­های آموزشی و در قالب بورس تحصیلی نیز در این نشست تصویب شد.
سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هم اکنون با 10 عضو و حدود ۳۳۰ میلیون تن جمعیت، امکانات نفت، گاز و صنعت در اختیار دارد.
ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان اعضای این سازمان هستند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.