رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تربیت متخصص بومی، راهکار افزایش ماندگاری پزشکان متخصّص و فوق تخصّص است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر رضا احمدی در کنفرانس خبری با بیان این مطلب گفت:هم اکنون 49 پزشک متخصّص و فوق تخصّص مشغول ارائه خدمت به مردم منطقه هستند که از این تعداد 22 نفر بومی و به صورت ثابت خدمت ارائه می‌دهند.

احمدی یکی از راهکارهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ماندگاری پزشکان متخصص و فوق‌ تخصص را ادامه تحصیل پزشکان ‌عمومی استخدام دانشگاه در رشته‌های مختلف تخصّصی عنوان و ابراز کرد: در این راستا، ۱۲ پزشک عمومی در حال گذراندن دوره تخصصی در رشته‌های ارولوژی، پاتولوژی، پوست، ارتوپدی، اطفال، طب اورژانس و ENT( گوش، حلق و بینی) هستند که به تناوب تا مهرماه ۱۳۹۷ فعالیت خود را به عنوان متخصص در دانشگاه علوم پزشکی گناباد آغاز می‌کنند.

او با بیان اینکه با این اقدام ۸۰ درصد پزشکان متخصص و فوق‌ تخصص در گناباد ماندگار و ثابت خواهند ماند، اظهار کرد: با راه‌های مختلف از جمله فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب و جذب به صورت هیئت علمی تلاش کرده‌ایم تا زمینه افزایش ماندگاری متخصصان را فراهم کنیم.

احمدی تصریح کرد: جذب متخصص دارای تعهّد خدمتی به مناطق محروم، جذب سرباز هیئت علمی و جذب متخصص به صورت هیئت علمی از جمله تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای افزایش ماندگاری متخصصان در منطقه تحت پوشش دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه هم‌اکنون دو فوق تخصّص در رشته‌های روماتولوژی و کلیه اطفال مشغول ارائه خدمت هستند، اظهار کرد: با تبدیل تعهّد فوق تخصّصی گوارش از حالت خاص به عام، مشکل عدم وجود متخصّص گوارش طی ماه‌های آینده برطرف می‌شود و امیدواریم با جذب فوق تخصّص گوارش، نوزادان و غدد بالغین در آینده‌ای نزدیک، شاهد ارائه خدمات توسط 5 فوق تخصّص در شهرستان گناباد باشیم.

انتهای پیام // ح ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.