توسعه فعالیت‌های صنعتی و جایگزینی فعالیت‌های کشاورزی در حوزه صنعت استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه جعفرصادق اسکندری در مراسم افتتاح دفتر سرمایه گذاری و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان و جایگزینی فعالیت‌های کشاورزی در حوزه صنعت به ویژه صنایع صادرات گرا با ارزش افزوده بسیار و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان، سند توسعه آن شهرستان در بخش صنعت، معدن و خدمات تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون مزیت‌های بسیار جدیدی با انتقال خط تولید اتیلن از عسلویه تا مهاباد و میاندوآب در استان آذربایجان‌غربی ایجاد شده است.

اسکندری افزود: امید است با احداث مجتمع پتروشیمی میاندوآب در آینده نزدیک، بتوان در راستای توسعه صنایع دانش‌بنیان و ارتقاء ارزش افزوده، صنایع جدیدی را تعریف کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بر این اساس چندی پیش کمیته توسعه سرمایه‌گذاری بخش صنایع پایین دست پتروشیمی در استان آذربایجان‌غربی شکل گرفت.

اسکندری با اشاره به اینکه در بخش صنایع اشباع صنعت در استان فعالیت‌هایی انجام شده است گفت: هم اکنون برخی صنایع در استان اشباع شده و صرفه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.