رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های راه و شهرسازی این شهرستان در سال جاری اختصاص یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرج الله دیلمی گفت: 35 میلیارد ریال از محل اعتبار ماده 180 مناطق محروم و 15 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح های راه و شهرسازی باشت در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: چهار خطه باشت به گچساران، زیرسازی و بهسازی جاده پیچاب به ده بزرگ به طول 15 کیلومتر، جاده باشت چرام به طول 11 کیلومتر، ساخت جاده روستایی آشیری به طول 2 کیلومتر و ساخت 2 پل 30 و 40 متری در روستاهای پیچاب و نیمدور از مهم ترین طرح های جاده سازی این شهرستان است.

دیلمی بیان کرد: احداث بیمارستان 32 تختخوابی و مجتمع اداره ها از دیگر طرح های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی این شهرستان است که بخشی از اعتبارات آن قرار است از محل منابع ملی تأمین شود.

وی ابراز کرد: تکمیل این طرح ها توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم شهرستان باشت را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت گفت: 600 میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم برای اجرای 23 طرح بزرگ راه سازی این شهرستان هزینه شده است.

دیلمی افزود: این میزان اعتبار برای 23 پروژه راه سازی و 2 طرح عمرانی بیمارستان 32 تختی باشت و ساختمان مجتمع اداره های این شهرستان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید برای ساخت راه های اصلی، فرعی و روستایی باشت از محل بودجه های ملی، استانی و ماده 180 مناطق محروم بودجه خوبی در نظر گرفته شد.

دیلمی بیان کرد: احداث باند بزرگ چهار خطه باشت به بابامیدان و تقاطع غیر هم سطح با 310 میلیارد ریال و جاده باشت به چرام با 70 میلیارد ریال اعتبار از مهم ترین این طرح ها است.

رئیس اداره راه و شهرسازی باشت تصریح کرد: اجرای جاده کمربندی شهر باشت، بهسازی و تعریض سه راهی باشت، روکش آسفالت پل بریم، تعمیرات پل بزرگ شوش، اجرای بخشی از پل نیمدور، تکمیل جاده کوه دهک، اجرای روکش آسفالت پشت کوه، بازگشایی راه های روستایی پیچاب از دیگر طرح های مهم اجرا شده سال 92 تاکنون در این شهرستان است.

وی گفت: ساخت پل لیراب، اجرای روشنایی بوستان، روشنایی سه راهی باشت، روکش آسفالت پل بریم و روکش آسفالت 25 روستا از خدمات ماندگار در زمینه زیرساخت های جاده ای این شهرستان در سه سال اخیر است.

شهرستان باشت 238 کیلومتر راه روستایی دارد که 170 کیلومتر آن آسفالت و 68 کیلومتر آن خاکی است.

30 درصد از راه های روستایی آسفالت این شهرستان به دلیل عمر طولانی نیازمند نوسازی و روکش آسفالت است.

14 هزار نفر از جمعیت باشت در 115 روستای این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.