دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:علوم سلولی ایران باید بومی سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دکتر امیر علی حمیدیه، ظهر امروز در جلسه شورای فناوری سلول ها بنیادی و پزشکی بازساختی آذربایجان غربی با توجه به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حوزه علوم سلولی به نظر می رسد که این استان می تواند در برنامه ریزی های کلان موثر واقع شود.

وی گفت: متاسفانه دانشگاههای کشور نمی توانند تولید داشته باشند و از دلایل مهم این خلاء این است که ما به دنبال سرمایه های زیر زمینی مانند نفت هستیم و از سرمایه های زمینی غافل مانده ایم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری به روند رو به رشد کشور در حوزه آموزش در سالهای بعد از انقلاب اشاره و بیان کرد: باید در کشور انقلاب فرهنگی و علمی رخ دهد خوشبختانه در شرایطی هستیم که کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است بنابراین نباید این اتفاقات خوب نادیده گرفته شود.

دکتر حمیدیه افزود: متاسفانه کاری که در دانشگاهها به تولید محصول منجر شود انجام نمی گیرد و تا زمانی که اینگونه پیش رویم وضعیت تغییر نخواهد کرد علمی که منجر به تولید ثروت نشود ارزشی ندارد.

وی گفت: با تلاشهایی که انجام شده در 15 سال گذشته ایران اسلامی موفق شده است به علوم سلولی دست یابد اگر این فن آوری به محصول تبدیل نشود و بومی سازی انجام نگیرد باید همانند دارو وابسته آن در دیگر کشورها باشیم بنابراین باید سلوهای بنیادی ایران برند شود.

دکتر حمیدیه خاطر نشان کرد: بیش از 900 محقق برای عضویت در ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهاس بنیادی جذب شده اند و با توجه به اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است امید است در آینده به عنوان یکی از مراکز مهم علم سلولی در کشور شناخته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.