۲۰ شهید تازه تفحص شده شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛باقرزاده مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در آئین استقبال از ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه گفت: در مرحله نخست و با اقدامات اولیه تاکنون ۲۰ شهید تازه تفحص شده شناسایی شدند که طی روزهای آینده به خانواده آنها اعلام می شود.

سردار محمد باقرزاده افزود: این شهدا با اولویت در ماه محرم به خانواده هایشان تحویل داده می شوند تا مراسم تشییع و خاکسپاری انجام شود.

وی از تشییع سایر شهدا تفحص شده تا پایان ماه صفر جاری خبر داد و گفت: سایر شهدا نیز در طول ماه محرم و صفر شناسایی می شوند و تلاش خواهد شد در پایان ماه صفر دیگر شهدا اعم از شهدای شناسایی شده و گمنام در سراسر کشور تشییع  شوند.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از ادامه داشتن کار تفحص در عراق تاکید کرد و افزود: کار با جدیت در حال انجام است و آنچه تاکنون انجام شده با حمایت وزارت دفاع، عشایر، مردم و مسئولان عراقی انجام شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

سردار باقرزاده مدت زمان سه سال را برای پایان تفحص در عراق اعلام کردو گفت: برنامه سه ساله ای را برای رساندن کار به نقطه قابل قبول تعریف شده است ودر تلاش هستیم بنا به دستور رئیس ستادکل نیروهای مسلح کار را با قدرت بیشتر و طی سه سال به سرانجام مطلوبی رسانیم.

وی به مراسم استقبال امروز اشاره کرد و افزود: بخشی از این ۷۸ شهید دوران دفاع مقدس در سال ۶۱ شمسی به شهادت رسیده بودند که ۲۴ شهید از تعداد در منطقه زویدات کشف شد و سایر پیکر های مطهر  در شرق دجله، جزیره مجنون، ام رصاص و قطعه کشف شدند.

 سه شنبه پیکر مطهر ۷۸ شهید گلگون کفن با استقبال پر شور مردم خرمشهر و آبادان، عشایر و مسئولان محلی و استانی و همچنین کاروان های راهیان نور به میهن بازگشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.