رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان از اجرای ط رح بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در 46بقعه متبرکه این شهرستان خبرداد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح بصیرت عاشورایی به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش به‌عنوان یکی از برنامه‌های هدفمند سازمان اوقاف و امورخیریه است که با همکاری عوامل اجرایی امامزادگان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرامی‌شود.

حجت‌الاسلام‌جعفر جنتی، افزود:تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع)،مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی(احلی من العسل)، برنامه‌های ویژه روز تاسوعا و عاشورا و برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در بقاع متبرکه، مراسم عزاداری حضرت امام سجاد(ع) تعدادی از برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کاشان است.

وی‌تصریح‌کرد:برپایی همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با 12 محرم الحرام ، همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی، مراسم اربعین حسینی، و تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله از دیگر برنامه‌های این طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه است.

به‌گفته‌وی، حضور هیات‌ها و تجمع در بقاع متبرکه، برپایی مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در سوگواره، اطعام عزاداران، برپایی زیارت عاشورای امام حسین(ع) ، برپایی خیمه معرفت نیز از دیگر برنامه های این طرح است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان، واقعه کربلا را به عنوان یکی از بزرگترین وقایع تاریخ اسلام دانست و افزود: ترویج فرهنگ عاشورا و فلسفه این واقعه برای نسل جوان ضروری است.

حجت‌الاسلام‌جنتی،با تاکید بر اینکه معرفت عاشورایی معرفتی همراه با عشق است گفت: معرفتی که با عشق به حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آمیخته است، پر حرارت، پرسوز و گداز و موجب ترویج ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معرفت بدون عشق همچون وسیله‌ای با چراغ سالم و روشن اما موتور خاموش است گفت: عشقی که معرفت پشتوانه آن نباشد به خودرویی می‌ماند که از موتور سالم و پر انرژی برخوردار است، اما در تاریکی­ها از هر نوع چراغی بی‌بهره است و هر آن ممکن است این وسیله صاحب خویش را به قعر دره بیفکند یا با تصادفی به عمر او خاتمه دهد.
به‌گفته‌وی، بنابراین لزو م فراگیری همراهی عشق و معرفت با یکدیگر ضروری است تا این دو بتوانند انسان را در شاهراه سعادت قرار داده و با سرعت پیش ببرند که ترویج این مهم وظیفه خطیر بقاع متبرکه است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.