مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشورگفت: نهضت کربلا سه قهرمان اصلی داشت که این سه قهرمان امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و زینب(س) هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، حجت الاسلام محرمعلی فراشی، در همایش رهروان زینبی دانش‌آموزی در سنندج گفت:‌ امام حسین(ع) قهرمان و محور اصلی این نهضت هستند که بعد از پیامبر اکرم(ص) الگوی ما مسلمانان نیز می باشند.

وی افزود: دین اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) بوجود آمد، اما بقای آن به وسیله امام حسین(ع) صورت گرفت.

حجت الاسلام فراشی بااشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت عباس(ع) بیان کرد: آن بزرگوار نیز با تلاش، عقلانیت، عبادت و عرفان در این نهضت حضور داشتند و علمدار کربلا بودند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور سومین قهرمان صحنه کربلا را حضرت زینب(س) عنوان کردوگفت:‌ حضرت زینب پیام آور کربلا بودند و صبر، ایثار، مقاومت و شجاعت ایشان مثال زدنی است.

حجت الاسلام فراشی در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای بقای دین خدا قیام کرد، افزود: احیای دین خدا، پیروی از قرآن و آموزه های دینی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: حضرت زینب(س) الگوی شما زنان جامعه است و شما باید مربی و تربیت کننده فرزندان آینده جامعه باشید.

وی در پایان افزود: زنان جامعه ما باید حجاب، عفاف، پاکی، غیرت دینی و بصیرت عاشورایی را در زندگی خود مدنظر قرار دهند و تهذیب و پاکدامنی را در جامعه اشاعه دهند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.