رئيس سازمان مدارس غير دولتی و توسعه مشاركت هاي مردمی از آغاز اجرای آزمايشی طرح رتبه بندی در 20 مدرسه غير دولتی کشور خبر داد.

مرضیه گرد رئيس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت های مردمی در گفت و گو با 
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه باید برنامه ريزی‌ها و تصميم گيری‌های سازمان بايد طبق سند تحول بنيادين صورت گيرد، بیان کرد: در همين راستا طرح پژوهشي رتبه بندي مدارس غير دولتی از 2 سال قبل با همت اساتيد معتبر امر تعليم و تربيت شروع به كار كرد و امروز خروجی مطلوب طرح مورد تاييد قرار گرفت.

وی افزود: اهداف نهایی طرح فراهم كردن بستر مناسب برای شفاف‌سازی فعالیت های مدارس غیردولتی، ايجاد وحدت رويه در فعاليت‌هاي مدارس در راستای ارتقای مستمر کیفیت و بهبود عملکرد آنان، فراهم شدن زمينه‌هاي ارزشيابي عملكرد مدارس و ایجاد شرايط مناسب جهت تعالی و ارتقای کیفیت مستمر مدارس غيردولتی در راستای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

گرد ضمن اشاره به كليات طرح و بیان اینکه كار بزرگ وبنيادين علمي در حوزه پژوهش صورت گرفته، عنوان کرد: این کار از مباني نظري بسيار قوي برخوردار بود و متناسب با شرايط كشور و طبق سند تحول بنيادين براي كيفيت بخشي مدارس غير دولتي به اجراي آزمايشي در مي آيد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار داشت: در كنار طرح رتبه بندي مدارس، طرح نظارت و ارزيابي مدارس نيز در حال انجام است كه مكمل اين طرح می باشد و اميدواريم هر چه زودتر بتوانيم با اجراي آزمايشي آنان به نتيجه مطلوب برسيم و براي اجراي سراسري آن در كشور برنامه ريزي کنیم.

وی بیان کرد: بستر سازي اين طرح بسيار حائز اهميت است و همكاران سازمان و مجريان طرح رتبه‌بندي به عنوان حاميان طرح در امر فرهنگ سازي و اطلاع رساني بايد اهتمام بيشتري داشته باشند تا اطمينان خاطر موسسان و همراهي آنان به طرح ايجاد شود.

گرد با اشاره به نقش مهم نظارت وارزيابي به عنوان مكمل طرح رتبه بندي مدارس، افزود: بخش مهمی از كار ما در اين طرح تضمين كيفيت طرح است كه بايد بطور ويژه و جدي دنبال شود و اميدواريم با اجراي متناوب هر سه سال  آن  بتوانيم تضمين كيفيت آن را نيز افزايش دهيم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار داشت: ساير بخشهاي وزارتخانه نيز علاقه مند به اجراي طرح رتبه بندي در مدارس هستند که درخواست ارايه نتايج را داشتند و ما اعتقاد داريم با توجه به اينكه اين طرح مختص مدارس غير دولتي است و هنوز اجراي آزمايشي آن  صورت نگرفته  از انتشار طرح فعلا معذوريم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار