به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و در اختیار  شما مخاطبان قرارمی دهیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.
ابراراقتصادی:
روزنامه ابرار‌اقتصادی از استفاده از اینترنت بی سیم شهری در اماکن عمومی‌ خبر داد و نوشت: فاز آزمایشی اجرای طرح "وای فای شهری" در برخی نقاط تهران آغاز شده است و به زودی این طرح با هدف ارائه اینترنت پرسرعت بی سیم در سطح اماکن عمومی شهر تهران، اجرا خواهد شد.
طبق گفته های سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران پس از راه اندازی طرح وای فای شهری، مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات می توانند در مراکز منتخب از طریق نام کاربری و رمز عبور خود، بدون پرداخت هزینه مجزا، مشابه زمان استفاده از سرویس اینترنت در محل نصب سرویس، در مراکز شهری نیز از این رویس استفاده کنند.



افکار:
روزنامه افکار خبری ازموبایل‌های بدون برگ سبز منتشر کرد و نوشت: ابراهیم درستی - نایب رییس اتاق اصناف عنوان کرد: جمع‌آوری تلفن‌های همراه بدون برگ سبز از پانزدهم مهرماه سال جاری در تهران و سطح کشور کذب است و نگرانی در این زمینه برای واحدهای صنفی وجود ندارد.

درستی که مسئول مرتبط با فروش ادوات و تجهیزات فرهنگی است در مورد تامین ابزار و لوازم مورد نیاز برای ایام محرم بیان کرد: فروشندگان همواره در این زمینه نهایت همکاری را با هیات‌ها و مردم داشته‌اند و حداقل سود را اعمال کردند. 


ایران:
روزنامه ایران از پایان نظارت امریکا بر اینترنت خبر داد و نوشت: "دولــت امریــکا به نقش نظارت رســمی خــود بر اینترنــت پایــان داد و مدیریت سیستم آدرس آنلاین را به یک نهاد غیرانتفاعی جهانی سپرد.
 وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد قراردادش با ســازمان جهانــی نظــارت بر نامه هــا و ارقام اینترنتی - آیکان - به پایان رســیده اســت و به ایــن ترتیب آیکان از این پس از ســوی ســهامدارانش که متشــکل از مهندســان، دانشــگاهیان، شرکت ها و گروه های دولتی و غیردولتی هستند، اداره خواهد شد.

 این اقدام بخشی از یک برنامه چند دهه ای از سوی امریکا برای خصوصی کردن اینترنت اســت و حامیان این اقدام می گویند مســتقل شــدن فعالیت آیکان به حفظ یکپارچگی اینترنت در سراســر جهان کمک خواهد کرد.
 به گفته مقامات آیکان و امریکا، قرارداد نظارت امریکا بر این سازمان به عنوان ناظر بر این بخش مهــم کــه در آن دامنه هــا و آدرس هــای اینترنتی ایجاد می شــوند، به واشــنگتن یک نقش نمادین داده بود.


تعادل:
روزنامه تعادل از جریمه302 ميليون دلاری اپل خبرداد و نوشت: "دادگاهي در تگزاس امريكا حكم پرداخت جريمه بيش از302 ميليون دلاري شركت اپل را به دليل استفاده از فناوري امنيت اينترنت شركت هولدينگ VirnetX كه بدون اجازه گرفتن از اين كمپاني در محصولات خود استفاده كرد بود تاييد كرد.

 پيش از اين هلدينگ VirnetX در سال 2010 ميلادي نسبت به اين اقدام اپل اقامه دعوي كرده بود و مدعي شده بود كه اپل بدون اجازه آن چهار ثبت اختراع اين شركت را در حوزه امنيت شبكه از قبيل "شبكه هاي خصوصي مجازي" و"لينك هاي ارتباطي ايمن" بدون اجازه در محصولات خود استفاده كرده است. 




تفاهم:
روزنامه تفاهم از عدم رفع شدن فیلتر توییتر خبر داد و نوشت: "معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در واکنش به برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر احتمال رفع فیلتر توئیتر به دنبال طرح جایگزینی با پیام رسان تلگرام گفت: توئیتر به هیچ وجه رفع فیلتر نمی شود. 

ابن مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توئیتر در فتنه سال88 داشته، این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی شود. 

معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: حتی اگر اعضای کارگروه هم به لحاظ اکثریتی که دولت در این کارگروه دارد، به رفع فیلتر شبکه اجتماعی توئیتر رأی بدهد، این شبکه علاوه بر دستور کارگروه با دستور مقام قضایی هم فیلتر شده و به همین خاطر تصمیم کارگروه منجر به رفع فیلتر توئیتر نخواهد شد." 



جهان صنعت :
روزنامه جهان صنعت از مخالفت دولت با فیلتر اینستاگرام خبرداد و نوشت: "مخالفت دولت با فيلتر اينستاگرام رييس پليس فتا گفت كه چند بار براي فيلتر اينستاگرام تصميم گرفته شد اما دولت مخالف آن است. 
 درحال حاضر با توجه به افزايش استفاده از تكنولوژي شاهد افزايش63.15 درصدي جرائم فضاي مجازي هستيم اين درحالي است 42.5 درصد جرائم در شش ماهه نخست امسال در تلگرام رخ داده است. 

 هاديان فر درخصوص آخرين وضعيت پرونده هكرهاي عربستان گفت: گروهي به نام داعش از عربستان و تركيه حمله هايي را انجام دادند كه ما آي پي هاي آنها را به عربستان اعلام كرديم اما تاكنون اتفاقي رخ نداده است اين حمات از لحاظ هكري مهم نبود و فقط در ميان سايت هاي هك شده، مركز آمار مهم بود در اين مدت 400 سايت كه امنيت آنها پايين بود شناسايي و خطرات به آنها اعلام شد. 




شهروند:
روزنامه شهروند ازدرخواست 10 میلیون کاربر ایرانی برای حذف پیامک های تبلیغاتی خبر داد و نوشت: "10میلیون نفر ایرانی درخواســت حذف پیامک های تبلیغاتی خود را به اپراتورها ارســال کرده اند. 
 طبق صحبت های معاون نظارت و اعمال مقررات ســازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویــی ؛ حجم بــالای پیامک های تبلیغاتی ممکن اســت مشترک را از پیامک هایی که ویژگی ارزش افزوده دارند، غافل کرده و مشــترک ناخواسته آن را فعال کند و این مسأله موجب می شــود که پیامک های تبلیغاتی هزینه ناخواسته ای به مشترکان تحمیل کند.

 به گفته حسین فلاح جوشقانی، مسابقه های پیامکی، پیامک های تبلیغاتی و... مواردی هستند که بیشترین شکایت مشــترکان تلفن همراه را به دنبال داشته اند.

 فلاح جوشقانی با اشــاره به عملکرد سامانه 800 برای ثبت درخواست غیرفعال ســازی پیامک های ارزش افــزوده و تبلیغاتی که به مشــترکان موبایل ارسال می شود، اظهار داشت: عملکرد این سامانه طی مدتی که راه اندازی شده قابل قبول بوده و 10 میلیون مشترک در بازه زمانی راه اندازی این سامانه، درخواست غیرفعال سازی سرویس پیامک انبوه داشته اند.



کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از الزام شناسنامه دار شدن گوشــي‌هاي تلفن همــراه خبر داد و نوشت: " اين طرح در راستاي طرح حمايت از توليد داخلي اجرايي شــده كه نخســتين مرحله آن با تزريق تسهيلات به بدنه صنعت كشــور اجرايي شد و در ادامه بايــد مراحل بعدي طرح حمايــت از توليد داخلي كه يكي از اين اقدامات تحريك بازار داخلي است، اجرايي شود.

 وزارت صنعت، معدن و تجارت با پرداخت كارتهاي اعتباري خريد كالا در راستاي تحريك بازار داخلي گام برداشــت و با ارائــه اين كارتهــاي اعتباري مصرفكنندگان كاال به خريد از بازار داخلي تشويق شدند، همچنين در ادامه بايد مشوقهاي صادراتي براي توليدكنندگان در نظر گرفته شود. 

در حال حاضر حجم فراوان ورود كالاهاي قاچاق به كشور ادامه دارد و مسئولان براي مبارزه با كالاي قاچاق دو راه پيش رو خواهند داشــت، نخستين اقدام كنترل كالاهاي قاچــاق از مبادي ورودي و دومين اقدام جمع آوري كالاها از بازار و مراكز فروش است. 

گوشــيهاي تلفن همراه بايد شناسنامه دار شوند و با ايجاد نمايندگيهاي رســمي فروش ميتوان گوشــيهاي تلفن همراه را شناسنامه دار كرد و از حجم عظيم قاچاق تلفن همراه كاست."




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.