روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

تربیت مبلغ فضای مجازی در حوزه علمیه/حذف چندین تعرفه به دلیل خروج از حد مجاز/هشدار پلیس فتا به کلیک دزدها

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و در اختیار  شما مخاطبان قرارمی دهیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.
جوان:
روزنامه جوان از تربیت مبلغ  فضای مجازی خبر داد و نوشت: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسامي صبح ديروز در ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه ه اي علميه، با تأکيد بر نيازمندي حکومت اسلامي به حوزه علميه پرمغز و صاحب علم و پويا و نوآور و آشنا با نيازهاي روز به منظور امتداد معارف و احکام اسلامي در ابعاد مختلف زندگي و اعماق جامعه گفتند: يکي از نيازهاي مهم حوزه علميه در شرايط کنوني، "تدوين طرح تحول"در حوزه و برنامه ريزي بلندمدت، دقيق و زمان بندي شده براساس اين طرح تحول و اهداف مورد نظر است.

ايشان در پايان سخنان خود، چند توصيه را بيان کردند و گفتند: پرهيز از ديوان سالاري هاي شبه دولتي، نشست و برخاست مديران حوزه با طلبه ها، ايجاد فضاي انس با قرآن در ميان طلاب، شناسايي استعدادهاي برتر، ترويج مطالعه به ويژه در زمينه سير تاريخ علوم حوزه و تفسير، تربيت مبلغ هاي قلمي، سخنور و مبلغ فضاي مجازي از جمله نکاتي است که بايد در حوزه هاي علميه توجه ويژه اي به آنها شود. پيش از بيانات رهبر انقاب اسامي، آيت الله استادي، دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه گزارشي از برنامه ها و فعاليت هاي اين شورا و مشکات پيش روي آن بيان کرد.



ابرار اقتصادی:
ابرار اقتصادی از تثبیت کننده موقعیت بالن های اینترنت گوگل خبر داد و نوشت: شرایط جوی خاص پیش روی بالن های اینرنت گوگل بوسیله هوش مصنوعی کنترل خواهد شد. سه سال از زمان شروع پروژه Loon گذشته است، پروژه ای که در آن کمپانی گوگل توانست بوسیله فرستادن بالن های اینترنت به مناطق غیر قابل دسترس روی کره زمین، دسترسی به اینترنت را برای همگان مهیا کند، شکاف های دیجیتالی موجود را پر و حتی مشکاتی که در اثر حوادث طبیعی ایجاد شده را نیز پوشش دهد. درادامه روند این پروژه جهانی، مشکلات جدیدی پیش روی برنامه ریزان قرار گرفته است.

پیش از این بالن های اینترنت با استفاده از الگوریتم های استاتیک بطور منظم و با شرایط قابل پیش بینی تغییر ارتفاع داده و در یک موقعیت ثابت باقی می ماندند. حال با این شرایط جدید رکت گوگل اعلام کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و سامانه یادگیری ماشین می تواند تغییرات رفتارهای جوی را بر روی بالن های خود کنترل کرده و موقعیت آنها را همچنان ثابت نگه دارد.



تفاهم:
روزنامه تفاهم ازحذف چندین تعرفه به دلیل خروج از حد مجاز خبر داد و نوشت: معاون وزیر ارتباطات درباره تغییر جدید تعرفه بسته‌های اینترنتی برخی اپراتورهای موبایل، گفت: تغییر جدید نرخ در مرز سقف تعرفه یا بالای سقف تعرفه، نیازمند مجوز رگولاتوری است در غیر این‌ صورت اپراتورها در تغییر تعرفه‌ها تمامی تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات دارای سقف است که اپراتورها نباید از سقف تعرفه خارج شوند و تعرفه‌های کمتر از سقف را تلاش می‌کشود تا با رقابت کنترل شود تا کسی دامپینگ (زیرقیمت فروشی) نکند.

این مقام مسئول در ادامه صحبت هایش در این زمینه عنوان کردنداگر تغییرات جدید تعرفه زیر سقف مصوب باشد نیاز به مجوز جدید ندارد و اگر در مرز یا بالای سقف باشد باید مجوز لازم را اخذ کندوتعرفه‌ها به صورت مداوم توسط رگولاتوری رصد می‌شود و اگر تعرفه‌ای بیشتر از سقف مجاز باشد حتما متوجه می‌شویم و آن را حذف می‌‌کنیم.




فناوران :
روزنامه فناوران از هشدار پلیس فتا به کلیک دزدها خبر داد و نوشت: رییس پلیس فتای مازندران اعلام کرد که کلاهبرداران کلیک دزد به موجب ماده 67 قانون تجارت الکترونیک و ماده 13 قانون جرایم رایانه ای، علاوه بر رد مال به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهند شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد دراین‌باره گفت: بستر اینترنت و سهولت استفاده از آن باعث شد تا گرایش به سمت آن زیاد شود و تقریبا همه افراد ترجیح می دهند تا جایی که امکان دارد فعالیت های خود اعم از خرید، کسب اطلاعات و ... را در این بستر انجام دهند. به گفته این مسئول گرایش روز افزون به اینترنت باعث شده تا کلاهبرداران از این فرصت ها استفاده کرده و تنها با چند کلمه پر کاربرد، کلید واژه خاص که مد نظر کاربران است، آنها را به سایت های مختلف و البته نا مرتبط هدایت و به نحوی موتورهای جستجو را به اشتباه بیندازند و در واقع کلیک دزدی انجام دهند.

این روند متقلبانه توسط برخی سایت ها و صفحات اینترنتی در اصطلاح عامیانه کلیک دزدی نامیده می شود و به قصد افزایش بازدید و کلیک خود اقدام به ایجاد صفات دروغین می کنند و برخی از سایت ها نیز برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقای رتبه خود، به این ترفندها متوسل می شوند.



کسب و کار:
روزنامه کسب و کار ازساخت گوشی های هوشمند هواوی خبر داد و نشت: شــركت هواوي با همكاري بزرگترين سازنده تجهيزات الكترونيك در هند يعني كمپاني فلكس، توليد گوشي هوشــمند خود را در اين كشور آغاز كرد. در نخستين هفته اكتبر كارخانــه فلكس در منطقه چنــاي هند، يكي از گوشــيهاي مدل هانر را توليد مي كند. 

گفتني است؛ ظرفيت توليد اين كارخانه در ابتدا 3 ميليون گوشي خواهد بود. همچنين هواوي با 200 مركز ارائه ســرويس و 30 مركــز اختصاصي خدمات، قويترين دفاتر خدمات پس از فروش خود را در هند خواهد داشت. 

شري راوي شانكار پراساد، وزير فناوري اطالعات، قوانين و عدالت كشور هند نيز در مراسم تحليف در دهلي نو، رسما از هواوي India in Made خبر داد و افزود: من به هواوي بابــت توليد محصوالت ساخت هند تبريك ميگويم. دولت هند به خاطر اين اتفاق بســيار خوشحال اســت. بازار گوشي هوشــمند در هند هر روز در حال رشد است و از آنجايي كه هند به زودي تبديل بــه دومين بازار بزرگ گوشي هوشمند در جهان ميشود، دولت ما از كسب و كارهاي بيشتري براي فعاليت در هند دعوت به عمل مي آورد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.