اصفهان؛

امکان استفاده 20 هزار نفر از اتباع خارجی اصفهان از بیمه سلامت

مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود 20 هزار نفر از اتباع می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی سلیمانی  در همایش روحانیون و مداحان افاغنه مقیم استان اصفهان اظهار کرد: کمترین مشکلات و معضلات را در موضوع اتباع خارجی در استان اصفهان داریم که نقطه قوتی برای استان به ‌حساب می‌آید.

وی افزود: بسیاری از افراد در زمان‌های دیگر سال به دلیل گرفتاری‌های زیاد در مساجد حضور پیدا نمی‌کنند اما در ماه محرم همین افراد در مساجد حضور دارند، ماه محرم فرصت خوبی برای اشاره کردن به نکاتی است که در طول سال نمی‌توانید به افراد بگویید، پس استفاده از ماه محرم که یک فرصت بسیار خوبی بوده، مهم است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تصریح کرد: هر روز اخبار و وقایعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای مهاجرین پیش می‌آید که باعث ناراحتی می‌شوند و این مورد با توجه به فراوان بودن در جامعه باعث تأسف است.

سلیمانی ادامه داد: جامعه جوان و نوجوان آسیب‌پذیر شده‌اند و همه وظیفه ‌داریم سبک زندگی اسلامی را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی بیان داشت: بعضی از افراد می‌گویند که چرا جوانان ایرانی، افغانی و لبنانی باید به جبهه‌های مقاومت اسلامی بروند و بجنگند، پاسخ به این شبهات و سؤال‌ها به عهده شما است که اگر به آن‌ها پاسخ داده نشود نتایج ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه بیمه سلامت برای کسانی که کارت آمایش هویت دارند قابل استفاده است، عنوان کرد: افرادی که کارت آمایش هویت دارند، می‌توانند به ‌صورت رایگان به مدت 5 ماه از این بیمه استفاده کنند.

سلیمانی در ادامه اذعان کرد: در استان اصفهان حدود 20 هزار نفر از اتباع می‌توانند از این بیمه استفاده کنند، اما لازم است این افراد به دفاتر مربوط پیشخوانی که اعلام ‌شده است مراجعه کنند.

وی با اشاره به شرکت اتباع در سفر اربعین حسینی ابراز کرد: در توافق نهایی با دولت عراق زمینه این حضور فراهم ‌شده و کسانی که دارای کارت اقامت هستند و تمایل به شرکت در این مراسم دارند، می‌توانند با انجام اقدامات لازم در این سفر معنوی حضور پیدا کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان در پایان افزود: امسال 7 هزار دانش‌آموز از اتباع در مدارس استان اصفهان ثبت‌ نام ‌شده‌اند که فاقد کارت اقامت بوده‌اند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.