یک واحد بازیافت ضایعات پلاستکی در بوکان به علت تخلفات زیست محیطی به دادگاه معرفی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گفت : این واحد متخلف صنفی که در بازیافت پلاستیک فعالیت می کرد ، به دلیل امحای غیر مجاز ضایعات با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد.

محمد احمدی ادامه داد : کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در بازدید از واحد بازیافت پلاستیکی متوجه سوزاندن ضایعات آن شدند.

وی اضافه کرد : طبق ضوابط زیست محیطی ، سوزاندن هر گونه ضایعات و پسماندهای ناشی از تولید و فرآیندهای صنعتی طبق قانون مدیریت پسماند ممنوع است و با متخلفان طبق ضوابط زیست محیطی برخورد می شود.

وی با اشاره به آلودگی ناشی از واحدهای بازیافت اظهار داشت : بعضی مواقع در اطراف و داخل شهر اشخاصی دانسته یا نادانسته اقدام به سوزاندن ضایعات از جمله بقایای مواد پلاستیکی می کنند که این کار علاوه بر آلودگی زیست محیطی موجب اعتراض مردم می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت : با توجه به اطلاع رسانی مکرر و هشدارهای پی در پی توسط این اداره ، افرادی که مسائل زیست محیطی را رعایت نمی کنند و با ایجاد آلودگی سلامتی مردم را به خطر می اندازند ، با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی می شوند.

احمدی اظهار داشت : دود ناشی از سوختن مواد پلاستکی در مناطق مسکونی اغلب متشکل از مواد آلاینده بوده و برای سلامتی انسان بسیار خطرآفرین و مضر است.ژ

گفتنی است ، بیشتر کارگاه های بازیافت زباله در حاشیه شهر بوکان مستقر بوده و اقدام به سوزاندن مواد می کنند که این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان می شود.

انتهای پیام/

خبرنگار:عدنان 09144425216

سردبیر:ادیب

شماره:1

ساعت ارسال:16.40

برچسب ها: معرفی ، واحد ، بازیافت ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.