نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه/لزوم حذف يارانه دهک های پر درآمد

کارشناسان اقتصادی معتقدند که یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر نخواهد شد.

کاهش 12هزار ميلياردی يارانه نقدی /لزوم حذف يارانه دهک های پر درآمد

مجید رضایی کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حذف یارانه نقدی دهک های با درآمدبالا گفت:این امر نیازمند آمار دقیق از درآمدهای پولی و غیر پولی خانواده هاست .

وی بابیان اینکه حذف یارانه افراد براساس ميزان درآمد پولی چندان عادلانه نیست، افزود: هزینه های خانواده بر اساس طبقه اجتماعي و موقعیت محل زندگی متفاوت است، بنابراین برای حذف یارانه ها باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.

رضایی ادامه داد: یکی از اهداف دولت اجرای بهتر طرح هدفمند سازی یارانه است و قطعا به دنبال حذف عادلانه یارانه بگیران است.

نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه

رضا مقدس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص پرداخت یارانه نقدی به دهک های پردرآمد نیز گفت:روند پرداخت یارانه ها نیاز به اصلاح  و یک چارچوب کارشناسی دقیق دارد.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از کشورها پرداخت یارانه به صورت هدفمند در بخش های مختلف برای رفع نیازهای مردم صورت گرفته و یارانه نقدی به خانواده های زیر خط فقر داده می شود.

مقدس ضمن انتقاد از روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: به جای پرداخت نقدی یارانه به همه افراد باید این مبلغ در بخش های گوناگون صنعتی،بهداشت و درمان و صنایع تولیدی صورت گیرد و حذف یارانه دهک های پردرآمد کمکی به این مهم است.

وی در پایان با اشاره به عدم وجود راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه عنوان کرد: یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر  نخواهد شد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
خودتونا کشتیند بااین یارانه.حق هرایرانی حداقل 500هزارتومن یارانس نه این چندرغاز ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
آخه این چه کاری بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اولش این همه تبلیغ برای هدفمندی ..... الانم یکی یکی دارن قطع میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
در کل کشور هزاران نفر از ثبت نام یارانه جا موندن و سه ساله یارانه ندارن ،چرا دولت فرصت ثبت نام مجدد بهشون نمیده؟؟؟؟؟؟
ما خانواده ی مستاجر و چندین نفره چند ساله یارانمون قطعه و با حقوق یه تومن و هشتصد تومن قسط زندگیو میچرخونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
باسلام اول اینکه پرداخت یارانه به مردم براساس حذف یارانه اعطایی به نان وانرژی مصرفی مردم بوده واین حق هرایرانی هیچ ارتباطی به سطح درآمدندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
من که یک زن سرپرست خانوار هستم با شغل معلمی با یک فرزند دانشجو دانشگاه آزاد یارانه ام قطع شده ولی پردرآمدها را دولت جرات نکرده قطع کنه
آخرین اخبار