مدیر کل انتقال خون همدان گفت: در شش ماهه نخست امسال 19 هزار و 228 واحد خونگیری در این اداره کل انجام شده است.

بیش از 19 هزار واحد خونگیری در انتقال خون استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی با اشاره اینکه از این تعداد خونگیری انجام شده در استان 9هزارو696 واحد آن مربوط به افرادی است که بشکل مستمر خونگیری می شوند افزود: 18 هزارو489نفراز افرادی که خون خود را اهدا کردند مربوط به آقایان و 739 نفر مربوط به خانم ها بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین گروه خونی در این شش ماه امسال متعلق به گروه خونی o+و کمترین گروه خونی مربوط به گروه خونی ab_ است.

محمدی  با بیان اینکه هر ساله  ازدحام جمعیت در روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون افزایش خواهد یافت اظهار داشت : برای اینکه با ازدحام جمعیت در این روزها مواجه نشویم و بتوانیم به شکل مرتب و یکنواخت در تمام طول سال اهدای خون داشته باشیم، مانند هرسال طرح ثبت نام ونوبت دهی  برای نذر خون در ماه محرم  و اهدا خون آنان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این ایام به طور متوسط سه برابر ایام عادی خون اهدا می‌شود و این موضوع موجب می شود  با مشکل مواجه شویم چرا که  مدت زمان نگهداری فرآورده‌های خونی 30 الی 35روز است  در حالی که بیماران پیوسته به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: ساماندهی اهدای خون در این زمان موجب می‌شود تا بتوانیم امور و نگهداری از خون را درست انجام دهیم.

انتهای پیام/ ج




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار