مهاباد؛

رونمایی از تندیس ماموستا وفایی در مهاباد ، بزودی

تندیس ماموستا وفایی ، شاعر بلندآوازه کرد به زودی در یکی از خیابانهای مهاباد رونمایی خواهد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، این خبر را رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد در مراسم قدردانی از عوامل برگزاری همایش ماموستا هیمن و اعضای گروه تئاتر اهورا در سالن اجلاس روابط عمومی شورا و شهرداری مهاباد اعلام کرد.

سیدی با بیان اینکهمهر ماه جاری از روزهای طلایی در امور فرهنگی مهاباد بوده است افزود : برگزاری شایسته ی همایش ماموستا هیمن ، حاصل مدیریت یکپارچه‌ی فرهنگی و تعامل مجموعه ی مدیریت فرهنگی شهر مهاباد است.

سیدی افزود : قصد داریم در سال های آینده هم برای دیگر شخصیت های کرد منطقه همایش برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد با اشاره خرید کتاب های نفیس و قرار دادن آنان در موزه ی ماموستا هیمن گفت : این موزه هم به همت شورا و شهرداری مهاباد به عنوان اثر ملی و در نقشه گردشگری کشور ثبت شده است.

گفتنی است ؛ همایش منطقه ای استاد محمدامین شیخ الاسلامی مُکری متخلص به هیمن ، شاعر، مترجم و نویسنده کرد ایرانی ، روز پنج شنبه اول مهرماه جاری با حضور ادبیانی از مناطق کردنشین ایران در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

ماموستا وفایی هم که قرار است بزودی از تندیس وی در یکی از خیابانهای مهاباد رونمایی شود ، شاعر کُرد زبان مهابادی است که علاوه بر زبان کُردی ، شعرها و مناجات‌هایی بسیار جذاب و ستودنی به زبان فارسی دارد که بیانگر تسلط وی بر زبان و ادبیات فارسی است.

‌‌میرزا عبدالرحیم فرزند ملانصرالله ، متخلص به وفایی در سال 1223 هجری شمسی در مهاباد دیده به جهان گشود و در سال 1281 شمسی در راه برگشت از سفر حج در ریگزارهای حجاز ، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و در همانجا به خاک سپرده ‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.