همدان؛

لزوم تبیین پیام عاشورا توسط مداحان برای مردم

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان با اشاره به نقش بی بدیل و حساس مداحان گفت: پیام عاشورا باید به خوبی در اختیار مردم قرار داده شود.

لزوم تبیین پیام عاشورا توسط مداحان برای مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در اولین نشست فرهنگ یاران پاسدار و مداح که در اولین روز از ماه محرم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) اظهار داشت: شیعیان باید در بحث ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محبت، مودت و اطاعت داشته باشند.

وی افزود: اما متاسفانه دیده می شود محبت و مودت وجود دارد اما اطاعت نیست در حالی که اگر انسان اطاعت داشته باشد مودت و محبت نیز به دنبال خود دارد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در ادامه با اشاره به نقش مداحان و شاعران در مرثیه اهل‌بیت(ع) افزود: نقش شما نقش بی بدیل و حساسی است و تجلی یک پاسدار اسوه در مراسمات خواهید بود بنابراین باید تلاش شود بحث اطاعت از ولی پررنگ‌تر دیده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از مداحان فقط به دنبال گریاندن مردم هستند بدون اینکه شعور و بصیرت را در بحث اهداف ابا عبد الله الحسین(ع) برای مردم تشریح کنند.

ابوحمزه اضافه کرد: شاعر و مداح در کشور کم نداریم اما ماهیت و محتوی در مراسمات و جلسات باید مورد نظارت قرار داده شود و پیام عاشورا به خوبی در اختیار مردم قرار داده شود.

وی با بیان اینکه عاشورا هم درس است، هم عبرت و هم اخلاق گفت: اما آنچه که مهم است عبرت‌های عاشورا است که باید به آنها توجه شود.

انتهای پیام/ خ
برچسب ها: عاشورا ، مداحان ، تبیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.