آلمان اعلام کرده که حکومت افغانستان موافقت کرده تا بر سر برگرداندن مهاجران افغان که درخواست پناهندگی شان رد شده، همکاری کند.

افغانستان و آلمان در مورد پناهجویان افغان به راه حل مشترک رسیدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به گفته وزارت داخله آلمان، هر دو کشور روز یک‌شنبه اعلامیه‌ مشترکی را به امضا رسانده‌اند که «اصول روشن و قابل اطمینان» را برای برگشت داوطلبانه و اخراج مهاجران افغان فراهم می‌کند.

جزییات کامل این موافقت‌نامه در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، وزیر داخله آلمان هم‌چنان اظهار داشته که این توافق به افزایش قبولی پناهجویان افغان در این کشور نیز کمک خواهد کرد.

با افزایش موج مهاجرت به اروپا، آلمان نسبت به دیگر کشورها از مهاجران میزبانی می‌کند.

گفته شده که حدود ۸۹۰ هزار مهاجر تا سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده و کاهش شمار آن‌ها به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انگلا مرکل، صدراعظم این کشور تبدیل شده است.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان نیز روز گذشته در اظهارات خود در مجلس نمایندگان، گفت که برگشت مهاجران افغان از کشورهای اروپایی به شمول آلمان، بر اساس اعلامیه‌های مشترکی که میان حکومت و کشورهای میزبان به امضا رسیده است صورت می‌گیرد.

به گفته آقای بلخی، مهاجرینی که در کشورهای میزبان بر اساس قوانین داخلی همان کشورها پس از طی سه مرحله قانونی محکمه و نیز مطابق قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مهاجرت، مستحق پناهندگی شناخته نشوند، به کشور برگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.