شرف خانی، بصیرت افزایی، تقویت باورهای دینی، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم را از جمله اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان کشور دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی در سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برنامه‌های این سازمان در ایام محرم گفت: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای امینانه واقفان خیر اندیش است. در سازمان 807 نوع نیت واقف تعریف شده است که بسیاری از نیات واقفان مربوط به امام حسین(ع) است و شاهد آن هستیم که بسیاری از موقوفات مربوط به ایشان و مراسمات محرم است. در این بین تعداد 32 هزار 244 موقوفه با موضوع نیت تعزیه داری و عزاداری است و تعداد15 هزار موقوفه با نیت روضه خوانی است و تعداد محدودی هم با نیت شبیه خوانی و تعزیه خوانی است که تعداد آن 89 عدد رسید.
 
شرف خانی در ادامه اظهار داشت: در کل کشور  20 هزار و 330 موقوفه مربوط به اطعام عزاداران برای دهه اول محرم است. بر همین اساس مجموعه ما وظیفه دارد که برای این حجم موقوفه برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و از طرف دیگر اینکه بقاع متبرکه امامزادگان با توجه به هدف ما به قطب فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در 2956 بقعه مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار می شود و علاوه بر این در مساجد و حسینه ها و تکایا نیز نیات واقفین را اجرا خواهیم کرد.

شرف خانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف تبیین اهداف عاشورا و علی الخصوص بحث استکبار ستیزی پرداخت و همچنین به موضوع مبلغان اشاره داشت و افزود: برنامه ای که در بصیرت عاشورا ترتیب داده شده است این است که بیش از 5 هزار نفر را از حوزه‌های علمیه مختلف در سراسر کشور سازمان داده شده اند تا در امامزادگان و مساجد و حسینیه ها، قیام عاشورا را با روشی نوین تبیین کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در مورد ویژه برنامه های این سازمان در ماه محرم خاطر نشان کرد: یکی از ویژه برنامه‌های اصلی ما تجمع لبیک یا حسین است که در روز دوم محرم با هدف لبیک به قیام امام حسین (ع) در بقاع متبرکه امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه اول ماه محرم از برنامه‌های بعدی ما است. «احلی من العسل» نام برنامه‌ای است که برای نوجوان در روز ششم محرم ترتیب داده شده تا در امامزادگان برگزار شود. همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه ویژه ای برای روزهای عاشورا و تاسوعا دارد.

شرف خانی در مورد ویژه برنامه‌های دیگر این سازمان اظهار داشت: برنامه بعدی که بارویکرد ویژه برگزار خواهد شد همایش «رهروان زینبی» خواهد بود که در آن مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل خواهد شد. علاوه بر این مراسمات نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در 2300 نماز جماعت برگزار خواهد شد.
 
وی در انتها خاطر نشان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای تقویت روحیه فداکاری در جامعه است که تولیدات فرهنگی در سازمان ترتیب داده شده است که امامزادگان توزیع خواهد شد. مسابقه‌ای در فضای مجازی برای علاقه مندان ترتیب داده شده که در سایت اوقاف وجود دارد و کتب مختلفی تهیه شده است که در اختیار مبلغان قرار گرفت است که یکی از آنها تفکر انقلابی از عاشورا تا انقلاب اسلامی است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار