استاد كاظم چلیپا در برنامه «مروری بر آثار ابوالفضل دلزنده»، هنر را ابزار انتقال معرفت دانست كه می‌تواند مخاطب را به تفكر وادارد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این برنامه استاد كاظم چلیپا گفت: شناخت خود، هستی و خداوند دغدغه همه انسان ها است و در مكاتب مختلف، تعاریف متفاوتی ارائه شده است. ما در این باره از پشتوانه عظیمی بهره مند هستیم و الگوهای بزرگی در طول تاریخ داشته ایم.
 
این هنرمند نقاش افزود: هنرمند هر دوره ای باید معرفت خود را پیدا كند، كار هنرمند انتقال مفهوم، رشد معرفت و دگرگون كردن فضاست و در این مسیر، كار معلم باید معطوف به نشان دادن راه معرفت و در نهایت زنده كردن شاگرد باشد.
 
این استاد دانشگاه یادآور شد: در سه زمینه نقش، محتوا و موضوع باید خلاق و از تقلید گریزان بود؛ چراكه در سایه این روح خلاق می توان فرزند زمانه بود و جهان پیرامون را دگرگون كرد.
 
در این برنامه رئیس حوزه هنری قزوین، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، استاد ابوالفضل دلزنده را رزمنده ای در كسوت هنرمندی دانست كه توانست طی بیش از سه دهه علاوه بر تربیت شاگردان متعهد، آثاری به یاد ماندنی در زمینه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خلق كند.
 
علی هوشمند گفت: استاد دلزنده هنرمندی است كه با سلاح هنر در انعكاس ارزش ها و شعائر انقلاب گام های بلندی برداشته اند و این برنامه بهانه ای برای تقدیر از ایشان و ادای دین به مقام همه ایثارگران دفاع مقدس است.
 
در ادامه برنامه، جمعی از هنرمندان چون علی كاظم لو، حسن یوسفی، حسین یعقوبیان و محمد حضرتی‌ها درباره استاد دلزنده به ایراد سخن پرداختند.
 
در این برنامه آثار استادان حبیب اله صادقی، حسین خسروجردی و كاظم چلیپا به صورت اسلاید پخش و توسط استاد كاظم چلیپا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
 
گفتنی است در پایان برنامه نیز با حضور رئیس حوزه هنری قزوین، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان پیش‌كسوت با اهدای لوح (از طرف حوزه هنری قزوین) از ابوالفضل دلزنده تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار