در آستانه ماه محرم الحرام، ویژه مراسم "اذن عزا" همزمان با تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛در این مراسم که باحضور باشکوه هیاتهای عزاداری همراه بود،مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسین(ع) و اصحاب و خاندان ایشان در کربلا خون را دادند تا از جامعه جهل زدایی شود.


مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی+تصاویر

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: هر تحلیلی که حرکت اباعبدالله الحسین(ع) از مدینه به کربلا را یک حرکت اتفاقی و تصادفی بداند محکوم به شکست است.

وی گفت: عاشورا و واقعه کربلا هرچند در نصف روز رخ داد اما تابلویی از همه مظاهر زیبای اسلامی و ارزشهای دینی ترسیم کرد و هر چه را زیباست می توان در تابلوی عاشورا دید.

تولیت آستان قدس رضوی وجود اباعبدالله الحسین(ع) را الگویی عملی برای زندگی خواند و اظهار داشت: نگریستن به سیدالشهدا(ع) و خاندانشان بهترین الگو برای ساختن جامعه است.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: هیاتهای عزاداری مدرسه و کلاس درس بصریت و معرفت افزایی هستند زیرا مهمترین ویژگی برای عاشورایان این است که بصیرتهایشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می کند.

وی گفت: امروز باید مجالس عاشورایی بیش از گذشته رونق داشته باشد و از بروز احساسات بی مورد یا اعمالی مانند قمه زنی یا نصب شمایل نامتعارف به نام حضرت ابوالفضل(ع) که شور و شعور این مجالس را خدشه دار کند خودداری کرد.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: مجالس عزای حسینی باید خالص همراه با معرفت افزایی، دلدادگی و شورآفرینی باشد و هیاتهای مذهبی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن آن تلاش کنند.


مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی+تصاویر

در آخرین روز ماه ذی الحجه به نشانه آغاز ماه محرم پرچم مشکی بر فراز گنبد و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی قرار می گیرد و تا سه روز پس از پایان ماه صفر بر روی گنبد برافراشته است.

قرائت صلوات خاصه، مرثیه سرایی، عزاداری و سخنرانی از برنامه های دیگر این مراسم بود.

مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی+تصاویر

مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی+تصاویر

مراسم اذن عزا و تعویض پرچم گنبد منور رضوی+تصاویر

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.