رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت:در طول یک ماه 40 واحد فعال صنعتی تولیدی و خدماتی مورد پایش قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مختار خانی گفت: طی یک ماه گذشته، بالغ بر 40 مورد پایش واحدهای فعال صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان ارومیه انجام شده است که از میان این واحدها به واحدهای فراز بام گستر، آذرکام، فردآذربایجان، اروم نارین و پگاه به عنوان واحدهایی که در راستای رفع مشکلات زیست محیطی و رعایت استانداردها اقدام نموده بودند و به واحدهای پتروشیمی، بام گام عایق، سیلانشیر باختر، سان سان شهد، آذین کارتن، شن و ماسه باراندوز و براک به عنوان واحدهای صنعتی آلاینده و غیراستاندارد اشاره نمود.

وی افزود: در این راستا تعداد 8 مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای دارای مشکلات زیست محیطی صادر گردید. همچنین در قالب پایش، 4 مورد نمونهبرداری از فاضلاب خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی تهیه و جهت سنجش پارمترهای مورد نظر به آزمایشگاه تخصصی اداره کل ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه تاکید کرد: مسئولین واحدهای صنعتی بر اساس ماده 192 برنامه پنجم توسعه ملزم به خوداظهاریبالقوه منابع آلاینده آب، خاک و هوا به صورت دوره ای در زمان فعالیت از طریق آزمایشگاههای معتمد محیط زیست و ارسال نتایج آن به ادارات محیط زیست می باشند. همچنین مطابق قانون مدیریت پسماند، مسئولین واحدهای صنعتی می بایستنسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی واحد اقدام نمایند.

خانی گفت: پایش واحدها نیز در راستای نظارت بر حسن اجرای این فرآیندها صورت می گیرد. در صورتی که پس از سنجش نتايج حاصل از نمونه برداري (پساب، هوا) و تطبيق آن با استاندارد مربوطه چنانچه نتايج حاكي از بالا بودن از حد استاندارد مجاز محيط زيست باشد، مراتب با اعلام ميزان و نوع آلودگي به واحدهاي مربوطه اعلام و در صورت عدم اصلاح و بهينه سازي سيستم هاي كنترلي و استاندارد نمودن خروجي (پساب، هوا) آنها، موضوع به استناد مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست از طريق مراجع محترم قضايي، تحت پيگرد قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: پایش از واحدهای صنعتی به صورت دوره ای و تصادفی و بدون اطلاع قبلی واحدهای موردپایشانجام می شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.