رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: آمریکایی‌ها به وظایفشان در رابطه با گشایش اقتصادی عمل نکردند.

آمریکا به وعده خود در زمینه گشایش اقتصادی عمل نکرد/این کشور درصدد مداخله نظامی در سوریه است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات هیئت نظارت و پیگیری برجام اظهار داشت: هیئت نظارت به صورت منظم به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود و موضوع برجام را پیگیری می‌کند و خلاصه جمع ‌بندی این هیئت نظارت را رئیس جمهور در نطق سالیانه در سازمان ملل انجام دادند و از بدعهدی‌ آمریکایی‌ها شکوه کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  ادامه داد: ایران از ابتدا قرار گذاشته بود بر عهد خودش استوار و پایدار باشد اما آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و اگر بخواهند این مسیر درست پیش برود بر آنچه که تعهد کرده‌اند باید عمل کنند. این حرفی که آقای کری نسبت به بدعهدی ایران مطرح کرده حرف درستی نیست، وی از باب تبلیغات این حرف را می‌زند و این را همه می‌دانند که آمریکایی‌ها بدعهدی کرده و به وظایف خودشان در رابطه با گشایش اقتصادی که قول داده بودند، عمل نکردند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها اخیرا با قطع روابط و مذاکرات سیاسی با روسیه درصدد مداخله نظامی در سوریه هستند، افزود: آمریکایی‌ها شانس خودشان در افغانستان و عراق را امتحان کردند و در هر دو کشور شکست خورده و مردم این کشورها پیروز شدند. سوریه قریب به شش سال است در برابر دخالت بیگانگان از جمله غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و مردم سوریه توان این را دارند که در برابر دخالت نظامی آمریکایی‌ها ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: مردم سوریه قریب به شش سال است علیه بیگانگان ایستادگی می‌کنند و بشاراسد محکم از مواضع سوریه و منافع مردم سوریه دفاع می‌کند و اگر آمریکایی‌ها قبول داشته باشند حتما چنین کاری را تکرار نمی‌کنند؛ زیرا شکست آنها در سوریه سخت‌تر از شکست آنها در عراق خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به شروطی که مقامات آلمان برای برقراری ارتباط با ما گذاشتند، افزود: دولت آلمان بعد از جنگ جهانی دوم سیاست مستقلی نداشت. مردم آلمان با عزتی که طالب آن هستند با این سیاست دولتشان که تبعیت بسیار حقیرانه‌ای از سیاست شکست خورده آمریکایی‌ها است را قبول ندارند. این‌ها برای خوشایندی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چنین مطالبی را مطرح می‌کنند و ما نیازی به این نوع رابطه با آلمانی‌ها نداریم که آنها بر سر ما منت بگذارند و بخواهند با ما ارتباط برقرار کنند و این آرزو را هر کسی که دارد به گور خواهد برد زیرا جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و اگر آلمانی‌ها با ایران رابطه نداشته باشند، منافع خودشان را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، ولایتی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
درودبردکترولایتی مردروشنفکر
آخرین اخبار