فرمانده انتظامی كاشان از افزایش کشفیات سرقت و مواد مخدر و کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ کارگاه مهدي پورغلامحسين، به مناسبت هفته نيروي انتظامي(9 تا 15 مهرماه) با اشاره به شعار این هفته ‹‹ همه با هم برای امنيت و آرامش›› در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: کشفیات سرقت در کاشان طی این مدت افزایش 36 درصدی با دستگیری چندین باند و کشفیات مواد مخدر با کشف و ضبط ۴۳۵ کیلو و ۹۰۸گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی افزایش ۱۲۸درصدی داشته‌است.

وی، با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌شده از نوع سنتی بوده‌است گفت:700 نفر از افرادی که اقدام به خرید و فروش و ناامن‌کردن محلات داشتند به صورت باندی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به‌گفته‌وی، وقوع جرائم سرقت در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش سه درصدی و جرائم سرقت به عنف نیز در این مدت کاهش هفت درصدی داشته‌است.

*کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، کاهش تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری با اعمال

قانون، کنترل و نظارت، فرهنگ‌سازی و انجام اقدامات پیش‌گیرنده ترافیکی پلیس راهنمایی رانندگی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن را خاطرنشان‌کرد و گفت:

سرهنگ کارگاه پورغلامحسين، را یادآورشد و افزود: تصادفات فوتی درون شهری ۱۲درصد و تصادفات برون شهری ۱۶درصد کاهش یافته‌است.

وی، برقراری بیش از ۴۳هزار و 385 مورد تماس تلفنی با ۱۱۰ در حوزه خدمات‌رسانی

فوریت‌های پلیسی را طی 6 ماهه نخست امسال تاکیدکرد و گفت:۲۶هزار و ۲۱۵ مورد از این تماس‌هاعملیاتی، ۱۹ هزارو ۴۲۶مورد مشاوره‌ای و ۳۰۷ مورد امداد و نجات بوده‌است.

به‌گفته‌وی،۲۱۱ مورد تماس تلفنی نیز در حوزه سامانه ۱۹۷ دفتر نظارت همگانی برقرار شده

که 9 مورد آن با افزایش ۶۸ درصدی تقدیر و تشکر از کارکنان انتظامی بوده‌است.

*کاهش ۳۷٫۵درصدی شکایات مردمی در سامانه 197

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان،با تاکید بر کاهش ۳۷٫۵درصدی شکایات مردمی در سامانه 197 گفت: 418 مورد آموزش و عملکرد همگانی حوزه معاونت اجتماعی پلیس با افزایش 60 درصدی نیز در سطح مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، صنوف و مراکز کارگری انجام‌شده‌است.

سرهنگ کارگاه پورغلامحسين، در ادامه با اشاره به رضایتمندی خوب مراجعه حضوری در حوزه معاونت نظام وظیفه گفت: ۱۱ جلسه کفالت و ۱۸جلسه کمیسیون پزشکی با رسیدگی ۲۶۴ پرونده از ابتدای سال تاکنون برگزار و ۶۳۲ کارت پایان خدمت تعویض شده است.

وی،اظهارداشت: یک هزارو 851 بازرسی محسوس و ۳هزار و ۸۳۹ مورد بازرسی نامحسوس در حوزه نظارت بر اماکن عمومی صورت‌گرفته‌است.

به‌گفته‌وی،صدور ۷۳۱ مورد اخطار،صدور ۳۱۶ پروانه کسب ۱۶۹ مورد اخذ تعهد و پلمپ ۱۶۵مغازه بدلیل نداشتن پروانه کسب،فعالیت غیرمرتبط و عدم رعایت شوونات اسلامی در این بازرسی‌ها انجام‌شده‌است.

*برگزاری آیین قالیشویان با پوشش 20 تیم پلیس‌راه و جاده‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان،حضور 20 تیم پلیس‌راه در برای کنترل، نظارت و برقراری نظم و امنیت عمومی و ترافیکی آیین سنتی مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال را تاکیدکرد و گفت: این مراسم با پوشش خوب نیروهای پلیس به‌خوبی و بدون مورد خاصی برگزارشد و خوشبختانه در بحث پلیس ‌راه و پوشش جاده‌ای نیز هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ‌نداد.

سرهنگ کارگاه پورغلامحسين، تصریح‌کرد:در برگز اری باشکوه و امن مراسم بکارگیری شرکت‌های خدماتی پلیس، پلیس افتخاری و همکازی و همیاری موثر آنها نیز جای تقدیر و تشکردارد.

*روزشمار هفته نیروی انتظامی در کاشان

وی، در پایان برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در این شهرستان را از نهم مهرماه تا ۱۵ مهرماه اعلام و تصریح کرد:شرکت کارکنان ناجا در فریضه عبادی سیاسی دشمن‌شکن نماز جمعه و سخنرانی وی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز نهم مهرماه آغاز گر برنامه‌های این هفته در کاشان بوده‌است.

به‌گفته‌وی، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک، تجلیل از نمونه های ترافیکی، برگزاری همایش‌های همیاران پلیس ،پلیس هیات‌های مذهبی، نگهبان محله، پلیس و اصناف و همایش ورزشی، مانور موتور سیکلت سواران قانونمند،تجلیل از خانواده کارکنان نیروی انتظامی و غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته ناجا در کاشان است.

شایان ذکر است:هفته نیروی انتظامی با عناوین ‹‹ پليس و جامعه ايماني›› شنبه 10 مهر ماه‹‹پليس حرفه‌اي گري، دانش بنياني و كارآفريني، يكشنبه 11 مهرماه ‹‹پليس، قانون‌گذاري، مشاركت عمومي و انضباط اجتماعي›› دوشنبه 12 مهرماه ‹‹پليس آموزش همگاني؛ اعتماد مردمي و امنيت جامعه›› سه شنبه13 مهرماه ‹‹ پليس، پيشگيري اجتماعي، اقتدار و آرامش›› چهارشنبه14 مهرماه ‹‹پليس، مردم‌داري، رفعت و مهرباني، سرمایه اجتماعي›› و پنجشنبه 15 مهرماه ‹‹پليس، فضائل اخلاقي، ايثارگري، جهاد و مهارت›› نامگذاري شده است.

شعار امسال هفته نيروي انتظامي‹‹ همه با هم برای امنیت و آرامش›› تعيين شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.