معاون امور زنان وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارتی برای ارتقای وضعیت دختران و تحقق عدالت جنسیتی خبر داد.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مشترک معاون امور زنان ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش با حضور نژادی معاون امور برنامه ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و مهناز احمدی معاون امور زنان آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای مراسم گرد ضمن خوش‌آمدگویی و اهمیت بالای فعالیت در حوزه زنان گفت: وزارت آموزش و پرورش بالاترین درصد مشارکت زنان را در وزارتخانه دارد و بیش از نیمی از معلمان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند لذا زنان نقش مهمی در امر تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند. 

وی ادامه داد: دختران نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که باید در این حوزه همکاری سایر حوزه‌ها نظیر معاونت امور زنان ریاست جمهوری به کار گرفته شود. 

در بخش دیگری از این نشست احمدی با بیان اینکه سال تحصیلی 96 – 95 با حدود 13.5 میلیون دانش آموز شروع به فعالیت کرده است، گفت:‌ از دغدغه‌های مهم این وزارتخانه افزایش پوشش تحصیلی دختران است و با توجه به اینکه به دلایل متعددی نظیر دلایل فرهنگی، قومی و مذهبی برخی از آنها خارج از مدرسه هستند باید به امر تحصیل بیش از پیش توجه شود. 

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعددی برای توجه به عدالت جنسیتی و رفع محرومیت دختران خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها باعث افزایش توجه و جریان‌سازی در کشور نسبت به دختران می‌شود. 

احمدی طرح تقویت اطلاعات دانش آموزان در دوران بلوغ و همچنین تقویت شیوه‌های مهارتی در دانش آموزان دختر را از  جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در آغاز فعالیت دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش دانست.

وی ادامه داد: باید فاصله بین نیازهای زنان و دستیابی به امکانات کاهش یابد که در خصوص پوشش تحصیلی آموزش و پرورش در پر کردن این شکاف تاثیر بسزایی دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار