تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در دستور کار اجرا/ ایجاد ۷ واحد بزرگ دانشگاه آزاد در تهران

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از تجمیع واحدهای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛صبح امروز مراسم افتتاح پنج هزار مترمربع طرحهای عمرانی همزمان با آغاز سال تحصیلی و تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد در واحد پردیس تهران شمال این دانشگاه برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: با توجه به گزارشهای ارایه شده در این مراسم امیدواریم که برای رسیدن به اهداف متعالی دانشگاه روند رشد همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تجمیع واحدهای دانشگاه افزود: تجمیع واحدهای دانشگاهی را به منظور سهولت دسترسی دانشجویان و امنیت خاطر خانواده هایشان در دستور کار قرار دادیم.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: طرح جدیدی تحت عنوان تجمیع مطرح شد تا بعنوان مثال تمام واحدهای دانشگاه تهران شمال در یک زمین باشند چرا که این واحد حدود 12 واحد در سراسر تهران دارد که یکجا جمع نیستند.

به گفته وی واحدهای دانشگاه علوم تحقیقات تجمیع شدند و در حال حاضر بقیه واحدها درحال اقدامات لازم در این راستا هستند و دانشگاه تهران شمال دومین تجمیع ما است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حرکت تجمیع واحدها راه خودش را پیدا کرده است، گفت: هرچند که در راستای شکل گیری واحدهای مختلف مردم شهرهای مختلف پیش قدم شدند اما فعلا کیفیت در مقایسه با کمیت برای ما اولیت دارد و به تجمیع می پردازیم.

وی افزود: هرچند که در گذشته افکار اشتباهی در خصوص بانوان وجود داشت و حتی خانواده ها برای تحصیل آنان در شهرهای دیگر ممانعت می‌کردند اما امروز به خوبی دیده می شود که خانوم‌ها در کنکورها پیشتاز هستند و مسئله بومی گزینی به آنها در ادامه تحصیل کمک کرده است.

رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد با اشاره به این نکته که مردم باید معلم یا متعلم باشند، اعلام کرد: به عقیده بسیاری از افراد مطرح و کارشناسان عدالت جغرافیایی که دانشگاه آزاد خلق کرد ابتکار بزرگی است چون مردم حتی در شهرهای کوچک می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.

به گفته وی دانشگاه آزاد بدون هیچ هزینه ای از اموال عمومی توانسته کارهای علمی و فنی بسیاری انجام داده است.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: اگر ملتی می‌خواهد توسعه داشته باشد باید دنبال دانش باشد لذا در سند چشم انداز 20 ساله که در مجمع تشخیص مصلحت تنظیم کردیم توسعه مان دانش محور است یعنی کارهای ساده و بی حساب و کتاب جز در جایگاه خود جایی ندارد و باید علم و دانش کشور را بهتر از قبل توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه تمام فضاهای لازم برای تحصیل دانشجویان فراهم شده است، افزود: درباره سود 14 درصد وام‌های اعطایی به دانشگاهیان درحال صحبت هستیم تا سودش را به 8 درصد کاهش دهیم تا دانشجویان زندگی بهتری را داشته باشند.

وی با اشاره به تاسیس هزار شرکت دانش بنیان در دوسال اخیر بیان کرد: مطمئنا سالهای آینده آثار این شرکتها را می بینید که با درآمدزایی اشتغال تحصیل کردگان را تامین می کند.

وی افزود: درواقع استفاده از تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها خاک می‌خورد و پیاده سازی و اجرای آنها اگر حمایت شوند می توانند در ساحت واحدهایی عالمانه کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار