استان یزد در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به رتبه سوم رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: استان یزد تا ساعت 17 روز شنبه دهم مهرماه از لحاظ ثبت نام اینترنتی جمعیت خود در سامانه سرشماری 95، در رده سوم کشوری قرار دارد.

محمدحمید فخرالدین افزود: همچنین استان یزد از نظر شاخص ثبت نام اینترنتی خانوارهای خود در رده چهارم کشوری قرار دارد.

وی با قدردانی از مردم شریف استان یزد که تاکنون مشارکت مناسبی را به نمایش گذارده اندگفت : هدف گذاری صورت گرفته، کسب رتبه اول در ثبت نام اینترنتی در کشور است. 

قائم مقام اجرای سرشماری 95 استان یزد اضافه کرد: تا ساعت 17 بالغ بر 16 هزار خانوار معادل 54 هزار نفر در این طرح ملی ثبت نام کرده اند و شاخص جمعیت اینترنتی به 4.8 درصد رسیده است.

فخرالدینی گفت: بر اساس گزارش مرکز کنترل سرشماری استان، نسبت جنسی 103 و بعد خانوار 3.36 واحد است. 

ابرکوه، بهاباد، اشکذر، بافق و مهریز در رده های اول تا پنجم بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی جمعیت قرار دارند اما در شهرستان های یزد، میبد و اردکان باتوجه به سهم بالای جمعیتی باید ثبت نام بیشتری صورت بگیرد. 

وی یادآورشد: با پیگیری های به عمل آمده، ثبت نام در سامانه سرشماری 95 از طریق تبلت و تلفن همراه نیز میسر است. 


ضیا اولیا مسئول کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری استان یزد نیز در خصوص این مرحله از سرشماری با اشاره به برخی گزارش ها درخصوص مراجعه ماموران به درب منازل تاکید کرد: ماموران در مرحله سرشماری اینترنتی به منازل مراجعه ای ندارند. 

 اولیا افزود: هم اکنون در مرحله نخست هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور قرار داریم و خانوارها می توانند تنها با مراجعه به سامانه سرشماری 95 نسبت به تکمیل پرسشنامه سرشماری از طریق اینترنت اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه بر این اساس، ماموران آمارگیر تا 24 مهرماه مراجعه ای به منازل مردم نخواهند داشت ادامه داد: ماموران صرفا با کاور مخصوص سرشماری و کارت شناسایی به مردم مراجعه خواهند کرد. 

استان یزد از نظر ضریب نفوذ اینترنت با 40درصد در میان 5 استان برتر کشور قرار دارد.

کار ثبت نام اینترنتی خانوارها قرار بود از روز 3 مهر آغاز شود که سامانه سرشماری دو روز با اخلال مواجه شد و بر اساس برنامه قبلی ثبت نام اینترنتی تا 24 مهرماه ادامه دارد.

در مرحله دوم سرشماری نیز که از 25مهرماه تا 25آبان برگزار می شود ماموران سرشماری با مراجعه حضوری به منازل ضمن دریافت کد آماری خانوارهای ثبت نامی در مرحله اول، اطلاعات سایر خانوارها را ثبت می کنند.

پیش بینی شده 320 هزار خانوار در استان یزد ساکن هستند که با توجه ضریب نفوذ 40درصدی اینترنت در استان ثبت نام اینترنتی 40درصدی خانوارها در مرحله اول پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.