مقابله با بیماری ذغالی بلوط در 200هکتار از جنگل های هیرکانی خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : در سال های اخیر و به دنبال خشکسالی های به وقوع پیوسته قسمتی از جنگل های هیرکانی دچار بیماری ذغالی بلوط شده است که این بیماری باعث خشکیدگی درختان بلوط می شود.

جلال حسن نژاد گفت : به منظور حفظ و صیانت از این جنگل ها و گونه های با ارزش در قالب طرح های مبارزه با آفات و بیماری ها اقدام به حذف درختان بیمار و خشکیده می کند تا از سرایت این بیماری به سایر نقاط جنگل جلوگیری شود.

وی افزود : در پروژه حذف درختان بیمار، پس از شناسایی درختان خشکیده و بیمار توسط کارشناسان بخش جنگل این اداره کل اقدام به قطع و جمع آوری چوب آلات آلوده می شود و در مرحله بعد درختان و شاخه های خشکیده و بیمار در داخل کوره های ساخته شده و سربسته سوزانده می شوند .

حسن نژاد گفت : جنگل های هیرکانی استان واقع در 65 کیلومتری غرب مرکز استان و در شهرستان مانه و سملقان روستای درکش واقع شده که به لحاظ ارزش ژنتیکی، حفظ منظر و ایجاد تعادل در اکوسیستم های خاکی و آبی منطقه دارای شرایط ویژه ای است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد : این جنگل ها از قدیمی ترین جنگل های شکل گرفته در جهان است و دارای گونه های منحصر به فردی از قبیل بلوط، افرا کرکو و شیردار، بارانک، گیلاس وحشی، گلابی، ازگیل و بسیاری دیگر از درختان و درختچه ها است که به لحاظ حیات وحش نیز زیستگاه تعدادی از گونه های جانوری مهم کشور است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.