مشهد؛

رأی‌ گیری لایحه اساسنامه "سازمان فرهنگی هنری فارسی‌ زبانان" این هفته در مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌ زبانان این هفته برای رأی‌ گیری به صحن علنی مجلس می‌ رود.

رأی‌ گیری لایحه اساسنامه به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌ الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به اهمیت زبان فارسی افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ سه کشور فارسی‌ زبان و حفظ ابعاد مختلف هویتی این زبان نیاز به حفظ و حراست دارد.

پؤمانفر با بیان اینکه تصویب اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌ زبانان سبب حفظ زبان فارسی می شود؛ بیان کرد: این موضوع، ارتباطات میان سه کشور یعنی ایران، افغانستان و تاجیکستان را افزایش می‌ دهد و به دولت کمک می‌ کند تا بتواند همکاری مشترکی را با این کشورها در موضوعات فرهنگی آغاز کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: پس از به تصویب رسیدن طرح همکاری میان 3 کشور فارسی زبان مقر دائمی آن تشکیل می‌ شود تا بتواند مشکلات به وجود آمده برای دپارتمان‌ های فارسی‌ زبان را ساماندهی کند.

پژمانفر با بیان اینکه هم‌ اکنون بسیاری از دپارتمان‌ های فارسی‌ زبان دنیا مشکلات زیادی دارند، تصریح کرد: در صورتی‌ که لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌ زبانان که هم اکنون در نوبت بررسی قرار گرفته است در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، دولت ملزم به اجرای آن می شود و این موضوع به زنده نگاه داشتن فارسی کمک می‌ کند.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.