ابداع طرح استفاده از مسؤولین و روحانیون به‌عنوان همیار پلیس با هدف حفظ کنترل امور ترافیکی شهرستان.

مسؤولین و روحانیون همیار پلیس می شوند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور: خوشبختانه توانسته‌ایم شاخص‌های امنیتی شهرستان را به وضع مطلوب برسانیم به‌نحوی‌ که 85 درصد از جرائم کشف شده است.

اکبر آقابیگی در نشست خبری هفته ناجا در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: باید همه با هم برای امنیت و آرامش که شعار امسال است و جامعه‌محوری و حفظ اصول مشارکت همه‌جانبه به این بخش کمک کنیم.

وی گفت: نیشابور با ابداع طرح استفاده از مسؤولین و روحانیون به‌عنوان همیار پلیس با هدف حفظ کنترل امور ترافیکی شهرستان توانست الگویی برای تمام کشور شود.

آقابیگی ادامه داد: دوربین‌های نظارتی سطح شهرستان و دوربین‌های کنترل سرعت تأثیر بسیاری در کاهش تخلفات داشته است.

وی با اشاره به اعدام روز گذشته شهر نیشابور خاطرنشان کرد: هیجانات مردم در این موضوع بسیار بالا بود و خواست همه برخورد سریع با این خاطی بود ولی متأسفانه در کنار این اجرای قانون شاهد حضور خانواده‌ها با فرزندانشان بودیم که متأسفانه این بدسلیقگی همه ما را نگران کرد.

وی ادامه داد: به علت ازدحام جمعیت امکان جلوگیری از حضور خانواده‌های دارای فرزند کوچک نبود و تنش‌هایی را ایجاد می‌کرد ولی با توجه به دستور اکید مقام قضایی برای اعدام در زمان تعیین‌شده ما وظیفه اجرا را بر عهده داشتیم و برای این‌گونه رویدادهای در آتی برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت خواهد پذیرفت.

آقابیگی با اشاره به افزایش صددرصدی کشف مواد مخدر در شش‌ماهه نخست امسال گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و آغاز ماه محرم کارشناسان ما با حضور در مدارس و هیئات مذهبی سعی در آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با این‌گونه مواد خواهند کرد.

وی با اشاره به درخواست امام‌جمعه شهرستان مبنی بر برخورد با افراد بد پوشش تأکید کرد: ما نیز مانند باقی مردم در حال زجر کشیدن هستیم و در چندین مورد با مغازه‌های لباس‌ فروشی نامناسب برخورد و آن‌ها را پلمب کرده‌ایم ولی متأسفانه به دلیل سودآوری بالا هنوز ریشه‌کن نشده‌اند.

آقابیگی با اشاره به استفاده جمعیت زیادی از خانواده‌ها از ماهواره بیان داشت: خانواده باید جلو جرم را بگیرد، وقتی چنین برنامه‌هایی در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان داده می‌شود کنترل فضای فرهنگی سخت می‌شود، همه‌چیز از خانواده شروع می‌شود حتی همین قتل اخیر نیز نشات‌ گرفته از خانواده و اختلاف درون آن بود

انتهایی پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.