معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی بر ضرورت تامین زیرساخت ها برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی در مبادی مرزی تأکید کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدجواد حسینی در کمیسیون بیوتروریسم خراسان رضوی با اشاره به شرایط کنونی جهان و تغییر شکل تهدیدات موجود در مقابل کشورها، گفت: هم اکنون تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم به دلیل داشتن سابقه تاریخی کشتار عظیم عوامل عفونی و سمی از مهمترین مسائل مبتلا به جوامع بشری است.

حسینی افزود: لزوم مقابله با این معضل به عنوان یک موضوع نو پدید در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند تعامل تمامی دستگاه های اجرایی است.
او از تجهیز تمامی مبادی ورودی استان به مراکز قرنطینه در بخش های دامی، بهداشتی، نباتی، هسته ای و اتمی خبر داد و اظهار داشت: تمامی نهادهای دست اندرکار به ویژه ادارات کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی موظف به فعالیت مستمر در مرزها برای اجرای تمهدیدات لازم درخصوص بررسی سلامت بهداشتی محصولات دامی و نباتی ورودی به خراسان رضوی هستند.
حسینی در خصوص راه اندازی گیت های ضدعفونی خودروهای وارده شده به مرزهای استان، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی باید نحوه اجرای این مهم و راهکارهای عملیاتی شدن آن را طی هفته آتی به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند.
تعیین تکلیف درمورد چگونگی ادامه فرآیند ضدعفونی خودروهای ورودی در مرزهای استان به ارائه نظر نهایی اداره کل پدافند غیرعامل وزارت کشور موکول شد.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.