فرماندار تربت جام گفت : بخشی از امنیت کشور نتیجه تلاش شبانه روزي سبز پوشان نيروي انتظامي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رستمی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان تربت جام اظهار کرد : امنیت فردی و اجتماعی، حاصل کارکرد همه ی دستگاه های هویت‌ساز فرهنگی است.

وی افزود: استقرار نظم و امنیت به عنوان پدیده ای ضروری و لازم، کارکرد همه ی نهادهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و سیاسی است و این وظیفه تنها برعهده نیروهای نظامی و انتظامی نیست.

فرماندار تربت جام گفت: در کنار فعالیت نیروهای انتظامی و امنیتی، تمامی سازمان ها و نهادهای هویت‌ساز فرهنگی همانند آموزش و پرورش و خانواده ها می بایست در راستای امنیت فردی و اجتماعی تلاش کنند و نکات لازم را از روز اول آموزش دهند تا قوام و عیار اجتماعی و فرهنگی نظم و امنیت افزایش یابد.

رستمی با بیان اینکه نباید نتیجه ی بدکارکردی و کج کارکردی نهادهای فرهنگی، آموزشی و مذهبی را فقط به وسیله ی پلیس و نیروی انتظامی حل کنیم تصریح کرد: ماموریت و مسئولیت پلیس آخرین مرحله ی برقراری نظم و امنیت است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی ابتدا کارکرد اجتماعی و اخلاقی و سپس امنیتی دارد و نباید تصور کنیم کارکرد نیروی انتظامی تنها مسائل امنیتی محدود می‌شود.

فرماندار تربت جام خاطرنشان کرد: هیچ کشوری نتوانسته با افزایش عددی پلیس، پاسگاه و کلانتری امنیت برقرار کند و امروزه نظم و امنیت را با شیوه های نوین انتظامی، امنیتی و پلیسی در کنار پلیس تخصصی برقرار و مدیریت می کند.

رستمی افزود: بنابراین می بایست با به روز کردن شیوه های جدید برقراری نظم و امنیت تلاش کنیم بر اقتدار و قدرت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی بیفزاییم.

وی گفت: اساسی‌ترین نیاز بشر از زمان خلقت تاکنون امنیت بوده است و همه ی نظام های سیاسی با هر مشی فکری و ایدئولوژیک ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه خود را برقراری نظم و امنیت می دانستند.

فرماندار تربت جام با بیان اینکه با فضل خداوند، درایت فرمانده معظم کل قوا و پرسنل تحت امر ایشان دشمنان ما به رغم همه طراحی ها و برنامه ریزی‌ها نمی توانند خللی در کشورمان ایجاد کنند و نقشه هایشان در نطفه خفه می شوند اظهار کرد: در این میان، نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشور در امنیت خارجی، بین المللی و حوزه های داخلی خوش درخشیده‌اند.

رستمی با اشاره به ناامنی در کشورهای همسایه ایران بیان کرد: با تلاش های پلیس راهور و مرزبانان غیور کشور، شاهد فضای بسیار مطلوبی هستیم.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.