فرسودگی مدارس و کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش بوکان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت : با وجود همت خیرین مدرسه ساز و تلاش خود آموزش و پرورش ، کمبود فضای آموزشی همچنان مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش بوکان است به طوری که به غیر از مدارس شبانه روزی ، نمونه دولتی و هنرستان ها ، بقیه مدارس این شهرستان دو شیفته هستند.

احمد رحمانی افزود : در شهر بوکان 8 مدرسه تخریبی و در روستاهای این شهرستان 12 مدرسه تخریبی وجود دارد به طوری که بسیاری از این مدارس بیش از 50 سال قدمت دارند.

وی افزود : 11 مدرسه کانکسی در روستاهایی که کم جمعیت هستند و تا دو نفر دانش آموز دارند ، وجود دارد و دلیل وجود این مدارس کانکسی یا پیش ساخته هم مطمئن نبودن از باقی ماندن دانش اموزان در روستاست چرا که در سال‌های گذشته مدرسه در بسیاری از روستاهای کم جمعیت با دانش آموز کم ، ساخته شده اما اکنون این روستاها از سکنه خالی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان بیان کرد : آموزش و پرورش بوکان حتی برای روستاهایی که یک دانش آموز داشته باشد معلم فرستاده است به طوری که معلم سه روز از هفته را در یک روستا و سه روز دیگر را در روستای دیگر مشغول به تدریس است تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

رحمانی در خصوص مدارسی که در این شهرستان به مقاوم سازی نیاز دارند گفت : پنج مدرسه در سطح شهر نیاز به مقاوم سازی دارند اما در حال حاضر اعتباری برای آنها تخصیص نیافته و طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کمبود ، فضای ، آموزشی ، بوکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار