آيا تايلند به ليست كشورهاى واردكننده برنج اضافه مى شود؟/ تامین يك سوم نياز كشور از خارج

رييس سازمان غذا و دارو از شناسه دار شدن برنج هاى وارداتى خبر داد و گفت: هنوز اين فرآيند براى توليدات داخل تكميل نشده است.

رسول ديناروند رييس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از شناسه دار شدن برنج هاى وارداتى خبر داد و گفت: هيچ برنجى بدون شناسه از سوى ما اجازه توزيع در بازار را نمي گيرد اما اين فرآيند هنوز براى توليدات داخل تكميل نشده است.

وى با بيان اينكه يك سوم نياز برنج كشور از خارج وارد مى شود، ادامه داد: عمده بازار وارداتى از هند و سپس پاكستان است و از كشورهاى ديگر واردات جدى نداريم. اروگوئه، تايلند و حتى آمريكا از گذشته به عنوان تامين كننده برنج كشور ما بودند، اما در سالهاى اخير واردات از اين كشورها كاهش يافته است.

ديناروند عنوان كرد: طبق ضوابط اجازه واردات از منابع، مزارع و كارخانه هاى تاييد نشده را نمى دهيم. بازديد اخير سازمان غذا و دارو از كشور تايلند نيز در همين راستا بوده و به منظور گسترش واردات نبوده است. افزودن تايلند به ليست كشورهاى وارداتى منوط به نتيجه اين بازديد است كه هنوز مشخص نيست.

وى يادآور شد: اگر نتايج مثبت باشد، با سقفى كه وزارت جهاد كشاورزى تعيين مى كند، واردات صورت مى گيرد. به طور كلي توسعه صادرات در دستور كار نيست. در خصوص برنج هاى داخلى نيز بايد مبنا اعتماد و حمايت از توليد داخل باشد، همچنين مردم شایعات مربوط به توليد داخل را نبايد باور كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار