تا سال آینده دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه چهار هزار شغل پایدار توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 18 شرکت بزرگ حوزه فناوری اطلاعات امروز به مازندران برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال معرفی شدند گفت : تا سال آینده دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه چهار هزار شغل پایدار توسط بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد .

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بخوبی در حال ارتقای ظرفیت های حوزه آی تی هستند افزود : بهره گیری از ظرفیت فعالان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات در مازندران امری ضروری است .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : از هفتصد هزار شغل ایجاد شده پارسال ، 400 هزار شغل مربوط به بخش خدمات مولد بوده است .

ربیعی افزود : ساختارها برای ایجاد کسب و کار الکترونیکی در کشور فراهم شده است .

وی با بیان اینکه مازندران باید با فراهم کردن زیرساخت ها و برنامه های مدون از مسافرپذیر بودن به سمت گردشگرپذیر بودن حرکت کند گفت : با تردد میانگین 20 میلیون نفر مسافرسالانه در مازندران باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه این استان استفاده بهینه شود .

فلاح استاندار مازندران هم در این نشست گفت : بیش از بیست هزار فارغ التحصیل بیکار در استان وجود دارد که شرکت های فناوری اطلاعات می توانند گام موثری در راستای ایجاد شغل پایدار بردارند .

نمایندگان مردم مازندران هم در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور فعال داشتند و بر رفع معضل بیکاری ،تامین آب کشاورزی ،فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در تمامی حوزه ها تاکید کردند .

در پایان این نشست تفاهم نامه توسعه اشتغال پایدار در حوزه آی تی و ای سی تی میان استانداری مازندران ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد امضاء شد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار