تراز مثبت صادراتی کشور امسال به مرز یک و نیم میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،واعظی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست تخصصی بررسی مشکلات توسعه صادراتی مازندران در ساری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، تراز صادراتی کشورمثبت و به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است گفت: تا پایان امسال به منظور حمایت از صادرات در برخی اقلام ،تعرفه را پایین و در سال آینده این تعرفه را به صفر خواهیم رساند .

وی با بیان اینکه دولت با حمایت از صادر کنندگان در پرداخت تسهیلات کم بهره ، به دنبال توسعه بازارهای اقتصادی در کشورهای مختلف است افزود: رونق اقتصادی کشور با شکوفا شدن صادرکنندگان محقق می شود .

فلاح استاندار مازندران هم حمایت تولید کنندگان و صادرکنندگان را از برنامه های مهم دولت برای توسعه همه جانبه عنوان کرد گفت : قرار است درصدی از اعتبارات استانی برای حمایت از صادرکنندگان اختصاص داده شود.

مهاجر رییس اتاق بازرگانی ،صنایع،معاون و کشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به صادرات 165 میلیون دلاری استان در نیمه نخست امسال گفت : ظرفیت های مازندران در تمامی بخشها بسیار بالاست که اگر از زیر ساخت های صادراتی استان فراهم شود ، رقم صادرات مازندران سالانه به دو میلیارد دلار خواهید رسید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار