حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی ، در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای امام خمینی رشت ، گفت : سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان در واقعه عاشورا ، گذشت و فداکاری و ولایتمداری را در حد اعلای آن به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛خطیب جمعه رشت ، افزود : مقاومت ، صبر و پایداری پیام دیگر واقعه عاشورا و زینب کبرا پرچمدار و اسوه این صبر و مقاومت بود.
وی حفظ و نگاهداشت فرهنگ اصیل عاشورایی را وظیفه تک تک شیعیان دانست و گفت : یکی از مهمترین اصول و ارزشهای فلسفه عاشورا اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است که باید جدی تر از گذشته در اجرای درست و دقیق آن تلاش کرد.
امام جمعه موقت رشت ، در بخش دیگری از خطبه ها ، با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از تلاش بی وقفه و شبانه روزی پلیس در عرصه های گوناگون قدردانی کرد و گفت : زحمات این نیرو بر کسی پوشیده نیست اما شهروندان هم باید با اجرای درست مقررات و احترام به قوانین ،فرزندان خود را در نیروی انتظامی یاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی در ادامه با یادآوری ایثار و فداکاری ملت غیور ایران اسلامی در سالهای دفاع مقدس و رشادت نیروهای نظامی ، انتظامی و مردمی در
این سالها ، افزود : دفاع مقدس نظام اسلامی همچنان ادامه دارد و امروز فرزندان ما در جبهه های دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام با دشمنان مبارزه می کنند.


انتهای پیام/اص

برچسب ها: نماز جمعه ، رشت ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.